ערוץ 8 המחודש יתמקד באקטואליה ובנושאים חברתיים-כלכליים

חברת הכבלים הוט הציגה היום את העונה החדשה של ערוץ 8, הראשונה מאז עבר ידיים לחברת "סלוצקי אפיקי תקשורת" של חיים סלוצקי ■ ההפקה החדשה רכשה מנגה תקשורת את הארכיון של הערוץ תמורת כמה מיליוני שקלים

חברת הכבלים הוט הציגה היום (ב') את העונה החדשה של ערוץ 8, הראשונה מאז עבר ידיים לחברת "סלוצקי אפיקי תקשורת" של חיים סלוצקי. הערוץ יעבור מיתוג ואריזה מחודשים, ועל-פי מנהלת הערוץ רינת קליין, הוא גם ישנה תפיסה ויתמקד באקטואליה ובנושאים חברתיים-כלכליים.

"אנחנו עושים שינוי בתפיסת השידור שתתאים לטלוויזיה רב-ערוצית ונותן קדימות לתכנים הישראלים", אומרת קליין, "אם הם שודרו עד היום בשידורים בשבת, אנחנו נשים אותם מדי ערב בשעה 22:00 בלילה. אנחנו לא מתחרים בברודקאסט ולכן משדרים אחר-כך. כמו כן, סדרות ישודרו יום אחר יום ולא פעם בשבוע". לדברי קליין, תהיה גם התמקדות מיוחדת ב-VOD, שם ישודרו כל התכנים הישראלים בחינם.

לאור העובדה שתהליכי ההפקה התיעודיים נמשכים זמן רב, רכשה "סלוצקי אפיקי תקשורת" את הספרייה של נגה תקשורת (שהפעילה עד כה את הערוץ) שנצברה ב-20 השנה האחרונות. על-פי ההערכה שילמה החברה כמה מיליוני שקלים בעבור הספרייה. קליין מסרבת להתייחס לנתון ומכנה זאת "שמועות".

לדבריה, "החלטנו שאנחנו קונים את זה כי יש בזה תכנים מצוינים. נמשיך לשדר שידורים חוזרים של תכנים טובים שכבר שודרו".

- היו טענות שערוץ 8 פנה לכיוונים נישתיים ורדיקליים יותר. אתם מתכוונים לשנות זאת?

"ערוץ 8 היה ערוץ מצוין, אבל אפשר לעשות דוקומנטרי מתקשר, בגובה העיניים ולקהל מאוד רחב. הרעיון שלנו הוא שדוקומנטרי יכול לזכות לאחוזי רייטינג גבוהים, אנחנו אמנם לא מתבססים על רייטינג אבל אנחנו חושבים שאפשר להביא קהלים חדשים לערוץ".

גם ב-yes, נערכים לשינוי בערוץ התיעודי של המתחרים. שם הודיעו אתמול כי ערוץ yes דוקו יתחיל לשדר 24 שעות ביממה והציגו לוח שידורים חדש.