אלקטרה מוזילה את דמי האחזקה לבר המים ומבטלת את ההתחייבות

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, יקי ודמני, הכריז על הוזלה של כ-40% במחירי אחזקת ברי המים למצטרפים החדשים ■ עם זאת, מחירי הברים לא ירדו

בענף ברי המים לא נחים על מי מנוחות. כמו בענפים אחרים, גם כאן עושה התחרות את שלה: היום (ב') הכריז מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, יקי ודמני, על הוזלה של כ-40% במחירי אחזקת ברי המים ועל ביטול ההתחייבות בעסקאות המים - למצטרפים החדשים.

עם זאת, מחירי הברים לא ירדו, מאחר שלדברי החברה הם נמצאים בירידה מתמדת כבר שנתיים. מאז השיקה החברה את בר המים שלה, היא נוגסת בנתח השוק של תמי 4 של שטראוס, אשר עד אז נהנתה מהיעדר תחרות של ממש.

לדברי ודמני, המחירים של ברי המים המסוננים נחתכו מאז השקת החברה בחצי, "מ-4,000 שקל לרמה של 2,000 שקל. אנו קוראים לכל שוק המים ליישר איתנו קו, וגם להפסיק לכבול את הצרכן להתחייבות ארוכת-טווח".

נזכיר כי טרם השקתה ניסתה תמי 4 לבלום את כניסת אלקטרה לענף באמצעות תביעה שנדחתה על פטנט שהופר.

לצד השתיים, קיימים ברי מים נוספים בשוק, כמו טייגר, הדס ואולימפיק, אך שיעור החדירה שלהם נמוך יותר (לפי ההערכות - 5% לכולם יחד).

המחיר שמציעה כעת אלקטרה לבר מים עומד על כ-2,500 שקל (כולל התקנה), כאשר את המלחמה על כיס הצרכן היא מסיטה לשני כיוונים: דמי האחזקה השנתית, הכוללת החלפת מסנן ונורת UV. שיורדים מ-800 שקל ל-500 שקל לשנה, וביטול ההתחייבות. ודמני התייחס לחסם שעלה מהצרכנים לרכישה של ברי מים. "המתחרה שלנו חינך את הצרכנים להפסיק לסחוב בקבוקי מים, ואנחנו רוכבים על זה. אלא שגילינו שאחד החסמים לרכוש בר מים הוא מחיר התחזוקה וכאן נפל לנו האסימון. הבנו שאפשר להרוויח בהוגנות מתוך מהלך של טרייד אוף". העובדה ש-70% מהצרכנים בוחרים במסלולי התחייבות קצרי מועד הובילה להחלטה לבטל את ההתחייבות כלל. הציפייה היא כמובן להגדיל את מספר הלקוחות, שאותו ודמני לא חושף.

לא ללקוחות קיימים

גם הפעם הלקוחות הנאמנים לא ייהנו מההוזלה: לקוחות שמצויים במסלול שטרם הסתיים (לשלוש שנים למשל), ימשיכו לשלם בהתאם לתעריף ויקבלו כפיצוי שי מהחברה. לקוחות שסיימו את משך התחייבות, יעברו לתעריף החדש. "הטריגר שלנו היה העלאת המחירים שפרסמה לאחרונה תמי 4 בשיעור של 4%", אמר ודמני. "מימוש התחזיות העסקיות ומהלכי התייעלות אפשרו לנו להוזיל את מחיר התחזוקה השנתי". * האם המשמעות היא שהמחיר עד כה היה לא הוגן ויקר מדי? "לא. עברנו חבלי לידה וקליטה. כעת, כשאנחנו בטוחים שאנחנו על המסלול הנכון ומרגישים מספיק ותיקים ומוביל השוק כבר לא נמצא לבד במערכה, החלטנו להוביל מהלכים בענף".

כמה עולה בר מים
 כמה עולה בר מים