גיא שמחון מפובליסיס מונה ליו"ר ועדת מדרוג הגלישה באינטרנט

לוועד המנהל נבחרו, בין היתר, דן חן מאתר תפוז, אודי מילנר מ-one וגדעון אוזן מ"גלובס", לצד אמיר וייס ממקאן ותימור בר-און מ-D-Say

האסיפה הכללית של ועדת המדרוג למדידת שיעורי הגלישה באינטרנט הישראלי התכנסה הערב (ב') כדי לבחור ועד מנהל חדש לוועדה. ליו"ר הוועד נבחר גיא שמחון ממשרד הפרסום פובליסיס, זאת במסגרת הסבב בין אתרי האינטרנט ומשרדי הפרסום על תפקיד היו"ר, ולאחר שעד כה כיהנה מירב שיפמן מאתר מאקו בתפקיד.

קיראו עוד ב"גלובס"


לחברי הוועד נבחרו מטעם אתרי האינטרנט דן חן, מנכ"ל תפוז; אודי מילנר, מנכ"ל one; גדעון אוזן מאתר "גלובס"; זיו רוזן ממאקו; ברק קלמנוביץ' מ-ynet; ודודו בקר מאתר וואלה. מטעם משרדי הפרסום נבחרו אמיר וייס ממקאן-אריקסון, תימור בר-און ממשרד הפרסום D-say ועמית אוחיון ממשרד מדיה קומינויקיישן.

מלבד בחירת יו"ר וחברי ועד מנהל חדשים, אישרה האסיפה הכללית של ועדת המדרוג טיוטה ליצירת סטנדרטיזציה בנושא הפרסום באתרי האינטרנט. בין ההמלצות - הגבלה של עד שני באנרים בגלילת עמוד, איסור שימוש בפרסומות קופצות (pop up), גדלים אחידים לבאנרים בין האתרים השונים החברים בוועדה וכו'.

גם תחום הפרסום בווידיאו זכה להתייחסות במסמך ההמלצות: כך, פרסומות מקדימות יעמדו על 15-20 שניות ופרסומות באמצע הווידיאו יעמדו על 45-60 שניות. תכני וידיאו שאורכם עד 8 דקות יהיו נקיים מפרסומות, פרקים מסדרות יזכו לפרסומת כל 6 דקות וסרטים מלאים לפרסומת כל 8 דקות. כמו כן, נקבע כי גובה הסאונד בפרסומות יהיה זהה לסאונד של סרטון הווידיאו המתנגן ולא כפי שנוהגים להעלות אותו לעיתים משרדי הפרסום והמפרסמים.

ההמלצות אמורות להיות מוטמעות באתרי האינטרנט ובמשרדי הפרסום החברים בוועדה ובהמשך יוקם מנגנון ליווי, פיקוח ובקרה על נושא הסטנדרטיזציה.