בקרוב: שילוט בחנויות לגבי טיב ואיכות הפירות והירקות

משרד החקלאות מצהיר כי בכוונתו לחייב את רשתות השיווק והחנויות למיין ולהפריד בין הסוגים של כל ירק או פרי לפי איכותו - ולסמנו בהתאם

בקרוב: לצד השילוט על מחירים של ירקות ופירות בהוזלה כזו או אחרת, נוכל לקבל מידע חשוב לא פחות המפרט את איכות הסחורה, וכך נוכל בקלות להבחין האם העגבנייה בשקל מתאימה לסלט טרי - או שעתידה יוביל אותה להתבשל כרוטב עגבניות בלבד.

במהלך 2013 צפוי להיכנס לתוקפו החוק לפיקוח על ייצור הצמח ושיווקו, המכונה "חוק הסטנדרטים", שאושר בכנסת לפני שנתיים. החוק מגדיר תקני איכות ובטיחות לפירות וירקות במטרה לספק שקיפות לצרכן, שיוכל להבטיח לעצמו רכישת תוצרת באמצעות מידע הכולל את פרטי המגדל, אופן הגודל ומיקום.

המידע יכלול דירוג על טיב ואיכות הפירות והירקות. חוק זה משלים את שרשרת הפיקוח על תוצרת צמחית טרייה מהשדה לצלחת - "From Field to Fork".

משרד החקלאות מצהיר כי בכוונתו לחייב את רשתות השיווק והחנויות למיין ולהפריד בין הסוגים של כל ירק או פרי לפי איכותו, ולסמנו בהתאם.

"העובדה שכיום לא נהוגה ברשתות ובחנויות הפרדת תוצרת על-פי איכותה פוגעת בצרכן, שנאלץ לשלם מחיר אחיד עבור מוצר שאיננו הומוגני מבחינת איכותו. הציפייה היא כי מכירת התוצרת כשהיא מסווגת לפי האיכות תביא לקביעת מחירים בהתאם", מדגישים במשרד.

המוצרים שיסומנו יכללו מוצרים ארוזים ומוצרים בתפזורת.

לפי נתוני משרד החקלאות, בשנת 2011 יוצרו בישראל כ-3.6 מיליון טון ירקות, כ-900,000 טון פירות וכ-500,000 טון פרי הדר.

החוק יידון בכנס שיתקיים מחר (ד') בנושא מסחר קמעונאי וקשר צרכן-רשת שיווק ומתמקד במסחר בפירות וירקות טריים.