נעילה חיובית בבורסה לפני הפקיעה: מודיעין צללה 23%

מחר בבוקר יפקעו אופציות המעו"ף לחודש דצמבר ■ החברה להגנת הטבע הגישה התנגדות רשמית לקידוחי הנפט בגבריאלה

המסחר בבורסה ננעל היום (ד') במגמה חיובית. זאת, לאחר הירידות של הימים האחרונים ועל רקע חוזים עתידיים חיוביים בוול סטריט. גם היום אין מסחר באירופה. מחר בבוקר יפקעו אופציות המעו"ף לחודש דצמבר כך שייתכן וגם היום הושפע המסחר מכך, בעיקר בחצי השני של היום.

"אם ננהג באחריות כלכלית ותהיה מנהיגות חזקה בשנים הקרובות בראשות ממשלת נתניהו, כנראה שלא נצטרך להטיל מסים חדשים באופן משמעותי ב-2013", כך אמר היום שר האוצר יובל שטייניץ בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל. הדברים של שטייניץ, נציין, באים בניגוד לרוב ההערכות של כלכלנים ומומחי מס שסבורים כי המסים החדשים יבואו גם יבואו מיד לאחר סיום הבחירות בינואר 2013.

שטייניץ אמר עוד כי "יש צורך לקצץ 14 מיליארד שקל מהתקציב וזו משימה קשה, אבל אני עושה את זה כבר 4 שנים, ובכל מקרה מדובר בקיצוץ התוספת. יש עוד הרבה עבודה, אבל אנחנו עשינו צעדים בכיוון ב-4 השנים האחרונות לשיפור המצב הכלכלי של המדינה ושל האזרחים".

אתמול נחתם יום המסחר בבורסה תוך המשך המגמה השלילית. מניות הבנקים העיבו על המעו"ף ורשמו ירידות של עד כ-2.9%. מחזור המסחר הסתכם בכ-853 מיליון שקל.

מניות הבנקים והגז הטבעי במוקד

מניות הבנקים שהמשיכו לצנוח אתמול המשיכו לרכז עניין ורשמו עליות. נציין את לאומי , הפועלים ודיסקונט.

אתמול דיווחנו כי אספקת הגז מ"תמר" למשק עלולה להיות בסכנה אם לא ייערכו קידוחי הפקה נוספים במאגר בתוך שנתיים, כך עולה מחוות דעת מקצועית שהוגשה לאחרונה למשרד האנרגיה והמים. את חוות הדעת הכינה חברת SGS ההולנדית, המספקת למשרד ייעוץ מקצועי בכל הקשור לפיתוח המאגרים. על פי תוכנית הפיתוח הנוכחית של תמר, הגז מופק באמצעות חמש בארות הפקה בלבד ובתוך 7 שנים מתוכננת הוספת בארות נוספות. בנוסף נעשה בפיתוח המאגר שימוש בשיטת הפקה המכונה Tieback למרחק הגדול ביותר המוכר כיום בעולם. הגז אמור להישאב מהבארות שבעומק 1,450 מטר מתחת לפני הים אל פלטפורמה המרוחקת מהמאגר מרחק של כ-180 קילומטר. נציין את ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים. (לסיפור המלא)

חברת שמן נפט וגז פרסמה אתמול תשקיף מדף, והיום מבקשים גורמים בחברה להבהיר כי פרסום תשקיף המדף הינו מהלך טבעי במלאת שנה להנפקת החברה בבורסה והפיכתה לציבורית ולאחר שבמשך שנה זו לא התאפשר לחברה לפרסם תשקיף מדף על פי חוק. על פי הגורמים, תשקיף המדף המתפרסם נועד כדי לאפשר לחברה גמישות בגיוסי הון נוספים לחברה בהתאם לצורך, לתוצאות הקידוח ו/או אם וכאשר תתאפשרנה או תזדמנה הזדמנויות עסקיות להשקעות נוספות בתחום הנפט והגז אם בארץ ואם בעולם. אין בעצם פרסום תשקיף המדף במועד זה כדי להביע צורך או רצון לגיוס קרוב.

חברת נובה הודיעה היום על קבלת הזמנות בהיקף כולל של למעלה מ-15 מליון דולר ממספר לקוחות Foundry מובילים כחלק מהגדלת קיבולת הייצור שלהן ומאמצי הפיתוח של טכנולוגיות ייצור עתידיות.

שותפות מודיעין רשמה ירידה חדה לאחר שהחברה להגנת הטבע הגישה היום לוועדה המחוזית תל-אביב התנגדות רשמית לקידוחי הנפט גבריאלה, בים מול חופי הרצליה. הקידוח אמור להתבצע במהלך המחצית הראשונה של 2013.