דרישה: לבטל את מינוי אריאל משעל ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין

סמנכ"ל משרד התקשורת חיים גרון פנה לנציבות שירות המדינה ותיאר התנהלות בעייתית של ועדת האיתור ■ משרד התקשורת: הוועדה פעלה לפי הנהלים

‎‎סמנכ"ל משרד התקשורת, חיים גרון, דורש לבטל את המלצת ועדת האיתור של משרד התקשורת למינוי אריאל משעל לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין.

גרון, שהתמודד לתפקיד, הגיש השגה רשמית לנציבות שירות המדינה, בה הוא טוען כי "בפעולת הוועדה נפלו פגמים מהותיים, היורדים לשורשו של עניין ופוגעים פגיעה קשה בכללי הצדק הטבעי ומחייבים ביטל המלצתה והקמת ועדת איתור חדשה".

‏‏גרון טוען כי הוועדה פעלה באופן "בהול", לאחר שכבר היה ידוע על הקדמת הבחירות. לדבריו, הוא שמע על הראיונות עם המועמדים הסופיים יום לפני שנערכו, ב-11 באוקטובר. לטענתו, ההליך המקובל הוא זימון של שבוע מראש.

עדיין, הוא עצמו לא זומן, ולכן פנה מיידית בכתב לוועדה. ביום הראיונות עצמו, הודיעה לו רכזת הוועדה בשעה 16:00 כי הוא מוזמן לראיון בשעה 19:30. לדבריו, הדבר מנע ממנו את האפשרות להתכונן כראוי.

‏‏נושא אחר שמעלה גרון הוא תפקודו של מנכ"ל המשרד, עדן בר טל. גרון מנהל מול בר טל, הממונה עליו, הליך משפטי, שבמסגרתו הוא תובע ממנו פיצויים בסך 300 אלף שקל. בין השניים מתנהל הליך גישור.

אמנם, בשל עובדות אלה יצא בר טל מהחדר בזמן הריאיון עם גרון, אולם על-פי ההשגה, הדבר אמור היה לפסול אותו מהצבעה בעבור כל אחד מהמועמדים ומהוועדה בכלל, ועדיין בר טל השתתף בדיונים ובהצבעה על המועמד.

על-פי ההשגה של גרון, הוועדה העבירה ב-24 באוקטובר את המלצתה, ורק ב-3 בדצמבר, לאחר שתי פניות נוספות שלו, העבירה לידיו את ציוני המועמדים. אז גילה גרון כי אחד מחברי הוועדה העניק לו את הציון 2/10 בסעיף "יכולת ניהולית". זאת, למרות תפקידו הבכיר במשרד ושורת המלצות שהציג. אותו חבר ועדה העניק לאריאל משעל ציון 10/10. אותו אדם העניק לגרון 5/20 על "הבנה כלכלית" ו-19/20 למשעל.

גרון טוען כי "אצל 3 מתוך 4 המעריכים ניכרת הטיה בולטת, בלתי סבירה ובלתי מידתית בעליל" כלפי משעל.

‏‏גרון טוען עוד כי לא קיבל את הפרוטוקול המלא, והוא תוהה מה ההליך שבמסגרתו החליטו לזמן רק 6 מבין 22 המועמדים, ללא גרון עצמו (עד שדרש לזמנו). "הוועדה לא תיעדה עניין מהותי זה בהמלצה... קשה להשתחרר מהתחושה כי גובשה נגדי כבר בשלב טרומי דעה קדומה וזימוני הבהול נועד לצאת ידי חובה", נכתב.

‏‎‎משעל פנה לבג"ץ

‏‎‎הוועדה החליטה באוקטובר האחרון להמליץ לשר התקשורת למנות לתפקיד את אריאל משעל. משעל הוא עיתונאי ואיש תקשורת ותיק, ששימש בעבר כיועץ למועצת הכבלים והלוויין. הוא בנו של העיתונאי נסים משעל.

ההחלטה של היועמ"ש לעצור את כל המינויים בשירות הציבורי מנעה את המשך ההליך למינויו, לאחר ששמו כבר הועבר לוועדת ברנר. באחרונה, בעקבות עתירה של משעל עצמו לבג"ץ, נקבע כי אין למנות לפי שעה איש לתפקיד.

משעל טוען כי הליך המינוי הושלם למעשה, וכי אין סיבה שלא למנותו לתפקיד, למרות שמדובר בתקופת בחירות.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "ועדת האיתור נוהלה על-ידי נציבות שירות המדינה והתנהלה על-פי הכללים והדין ועל-פי הנחיות היועץ המשפטי, לרבות באותם עניינים עליהם מלין אחד המתמודדים שלא הומלץ על-ידי הוועדה.

"בניגוד לטענות, יו"ר הוועדה לא היה מעורב כלל בכל הקשור במועמד ופעל בדיוק על-פי הוראות הנציבות והיועץ המשפטי. יתר הטענות אינן ראויות לתגובה ויתבררו במסגרת הליך משפטי".