הצעות נמוכות לרכישת מגרש בגוש הגדול בת"א

המגרש, בשטח 2.5 דונם, ממוקם בהמשך הדרומי המתוכנן של רחוב איינשטיין בצפון ת"א ■ ההצעה הגבוהה היא במחיר 76 מיליון שקל - נמוך ב-35% מהערכת השמאי לנכס ■ המגרש מיועד להקמת 74 דירות

מצוקת האשראי נותנת אותותיה גם באזורי הביקוש: בימים אלה מוצע למכירה מגרש בשכונת הגוש הגדול בתל אביב, במסגרת הליך פירוק שיתוף, שזכה להצעות נמוכות משמעותית מהערכת השמאי.

מדובר במגרש בן 2.5 דונם, הממוקם בהמשך הדרומי המתוכנן של רחוב איינשטיין. כיום מפריד בין המגרש לים שדה תעופה שדה דב, אך פינוי בעתיד יאפשר מעבר רגלי מהנכס אל הים. המגרש מיועד להקמת שני בניינים בני תשע קומות הכוללים 74 דירות בשטח ממוצע של 120 מ"ר, ובנוסף 950 מ"ר שטחי מסחר. הערכת השמאי לנכס עומדת על 118 מיליון שקל, לפי שווי של 1.35 מיליון שקל עבור קרקע ליחידת דיור. ההערכה בוצעה על ידי שמאי המקרקעין רון רודיטי בחודש יוני האחרון.

ל"גלובס" נודע כי לנכס שמוצע למכירה באמצעות כונס הנכסים עו"ד יוסף אפטרגוט הוגשו שלוש הצעות, אחת מהן ע"י קבוצת חג'ג', שהגבוהה שבהן עומדת על 76 מיליון שקל. לפי הערכות, מצוקת האשראי, לצד העובדה שמדובר במגרש במיקום אטרקטיבי המיועד להקמת מספר גדול יחסית של דירות, מגבילה את כמות הקבלנים המסוגלים להתמודד על רכישת המגרש.

יש לציין כי בחודש אפריל האחרון, זכתה קבוצת חג'ג' במכרז של המינהל לרכישת מגרש בשכונת רמת אביב ג', לפי שווי של 1.5 מיליון שקל ליחידת דיור אחת. לפי הערכות, מועד סיום המכרז יידחה ולא תוגש לאישור ביהמ"ש הצעה הנמוכה משמעותית מהערכת השמאי.

מקבוצת חג'ג' נמסר בתגובה: "ההצעה הגבוהה ביותר במכרז היא של קבוצת חג'ג', אשר מייצגת קרוב ל-70% מבעלי הקרקע, ומגישה את ההצעה בשמם. המחיר המצוין בכתבה הוא בתוספת מע"מ, כך שמדובר במחיר ראוי ביותר, הגבוה ב-20 אחוזים מההצעות האחרות שהוגשו. לא ברור על מה נשענת הערכת השמאי שפורסמה".