ריאל מדריד תמכור אג"ח ב-250 מיליון אירו לטובת שיפוץ הברנבאו

מועדון הפאר הספרדי החליט לגייס הון לטובת פרויקט האצטדיון באמצעות הנפקת אג"ח, בשל הקושי לקבל הלוואות מהבנקים

ריאל מדריד תמכור אג"ח בהיקף של 250 מיליון אירו על מנת לשפץ את אצטדיון סנטיאגו ברנביאו, כך מדווח העיתון הכלכלי הספרדי "אל קונפידנסיאל".

במועדון הפאר הספרדי מנסים כבר תקופה ארוכה למצוא מקורות מימון לשיפוץ האצטדיון הביתי. ההחלטה לפנות להנפקת אג"ח מגיעה בעקבות החובות הכבדים של המועדון, בין היתר לעירייה ולבנקים, והלחץ הציבורי שלא לאשר לריאל להמשיך וליהנות מלהתקיים תחת חובות עתק למוסדות פיננסיים בתקופה הקשה שעוברת הכלכלה בספרד.

ריאל מדריד היא המועדון המכניס בעולם (הכניס 514 מיליון אירו בעונת 2011/12). היקף החובות שלה לבנקים נאמדים ב-125 מיליון אירו, אבל היקף החוב המלא של המועדון לכלל הגורמים עומד נכון לאפריל 2012 על 590 מיליון אירו.

אצטדיון סנטיאגו ברנבאו נחנך בשנת 1947, ומכיל 85,400 מקומות. השיפוץ יכלול בין היתר קירוי מלא לכל הצופים היושבים במגרש.

מועדוני ספורט שמוכרים אג"ח לציבור הפכה בשנים האחרונות לשיטת מימון נפוצה יותר ויותר בעקבות המצב הכלכלי העולמי, והחשש של בנקים להתחייב למתן הלוואות בעיקר למועדוני כדורגל. מנצ'סטר יונייטד היא הדוגמה המפורסמת האחרונה באירופה לעניין הזה: ב-2010 מכרו הבעלים האמריקאים של המועדון, משפחת גלייזר, אג"ח בהיקף של כ-500 מיליון ליש"ט על מנת לממן את ההלוואות הרובצות על המועדון. ארסנל הלונדונית מחזיקה אצל הציבור אג"ח בשיעור של כ-310 מיליון אירו מפרוייקט בניית "האמירייטס". בארה"ב השיטה של מכירת אג"ח שימשה בשנים האחרונות כמקור מימון עיקרי לבניית אצטדיונים של קבוצות בייסבול, פוטבול, כדורסל וכדורגל.