תמר מנור רוכשת הווילה של מזרחי בסביון ב-10.4 מ' ש'

הווילה של "המיידוף הישראלי" תימכר לבתו של יצחק מנור, בעל השליטה בלובינסקי ובין בעלי המניות בקבוצת IDB ■ תמר הינה בכירה בכלל תעשיות, לשעבר מקבוצת IDB ■ בן זוגה מועסק בנשר, חברה בת של כלל תעשיות

הווילה של "מיידוף הישראלי" ערן מזרחי המואשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, ביישוב סביון, צפויה להימכר בימים הקרובים לאשת עסקים תמר מנור מורל, חברת דירקטוריון בחברת כלל תעשיות לשעבר ובתו של איש העסקים יצחק מנור, בעל השליטה בחברת הרכב לובינסקי ובין בעלי המניות בקבוצת IDB, שהציעה בעבורה 10.4 מיליון שקל.

זאת, לאחר שכונסי הנכסים עו"ד חזי חכם ועו"ד איתן ארז הגישו היום (א') בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לאשר ההצעה, שהתקבלה לרכישת הווילה ברחוב האתרוג 11 בסביון. מכירת הווילה על ידי כונסי הנכסים באה להבטיח השבת חוב בסך 4 מיליון שקל לטובת בנק לאומי למשכנתאות.

שמאי המקרקעין יריב קינן העריך את שווי השוק של הווילה בסכום של 9.5 מיליון שקל, ולצורך מימוש מהיר ב-7.6 מיליון שקל. עבור הווילה הוצעו ארבע הצעות. שלוש מהן עמדו על סך של 5 מיליון שקל, והרביעית על סך של 9.18 מיליון שקל. בתום הליך התמחרות שקיימו לאחרונה כונסי הנכסים, ההצעה הגבוהה ביותר שנרשמה לרכישת הווילה הייתה זו של מנור מורל ועמדה על 10.4 מיליון שקל.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט, מנמקים כונסי הנכסים כי מאחר שמדובר בהצעה הגבוהה ממחיר השוק של הנכס ב-900 אלף שקל ומשווי הנכס למימוש מהיר ב-2.8 מיליון שקל, הם רואים בה הצעה ראויה. הריהוט בתוך הווילה, אגב, יוצע גם הוא למכירה בהליך נפרד בימים הקרובים.

משפחת מנור היא אחת המשפחות העשירות ביותר בישראל. כסף אמיתי ללא מינופים ופירמידות למיניהם. האימפריה של רות ובעלה יצחק מנור כוללת את קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן לישראל, 10% במניות אי.די.בי כחלק מגרעין השליטה בקונצרן, 23% בבנק אגוד ו-27% מחברת הנדל"ן צמח המרמן.

המפקח על הבנקים החליט כי על המשפחה לבחור אם לרדת בהחזקה באי.די.בי או למכור את החזקותיה בבנק אגוד. זאת, מכיוון שלא ניתן להחזיק הן בבנק והן בחברת ביטוח המנהלת נכסים פנסיוניים, ואי.די.בי מחזיקה בכלל ביטוח.

בנוסף מחזיקה המשפחה בנכסי מקרקעין רבים בישראל - בבני ברק, במעין שורק, בפתח תקוה בצורן ועוד וכן בנדל"ן מניב בחו"ל.

לרות וליצחק מנור ארבעה ילדים: דורי מנור, מיכל מנור-טופז, שרון מנור-וישניה וד"ר תמר מנור-מורל, מומחית לביוטכנולוגיה וחקר המוח.

תמר מכהנת כאחראית על פעילות הביוטכנולוגיה בכלל תעשיות, לשעבר מקבוצת אי.די.בי. בן זוגה של תמר, גיל מורל, מועסק ע"ח חברת נשר, חברה בת של כלל תעשיות, בתפקיד מנהל אספקת חומרי גלם בחטיבת התפעול. כבר היום חלק ניכר מבני המשפחה גר ביישוב היוקרתי.