בעקבות הקיצוץ: 3 מהדורות של החדשות המקומיות ייסגרו

חברת קודה תקשורת, המפיקה את החדשות המקומיות, מתכוונת גם לפטר 40-30 עובדים - זאת עקב אישור תקציב מקוצץ על-ידי הכנסת לפני שבוע וחצי

חברת קודה תקשורת, המפיקה את החדשות המקומיות, מתכוונת לסגור שלוש מהדורות אזוריות ולפטר 40-30 עובדים - זאת עקב אישור תקציב מקוצץ על-ידי הכנסת לפני שבוע וחצי.

כזכור, הכנסת אישרה בהליך מזורז את המשך פעילותן של החדשות המקומיות עד לסוף יולי 2013, אך בתקציב מופחת. זאת לעומת תכנון לסגור את המהדורות כליל. התקציב קוצץ מ-25 מיליון שקל ל-18.5 מיליון שקל, ובחלוקה יחסית של שבעה חודשים, מדובר על 10.8 מיליון שקל. במצב כזה ברור היה כי צפויים פיטורי עובדים וכפי שפורסם ב"גלובס" ההערכות דיברו על פיטורים מיידים של 35 עובדים.

עם זאת, בפגישה שנערכה ביום חמישי בין רם לנדס ומיכל דגון מחברת קודה תקשורת, לבין מועצת הכבלים והלוויין, הוחלט לבטל שלוש מהדורות - ירושלים, חיפה והמהדורה בערבית. בכוונת קודה תקשורת להעלות שלוש מהדורות בלבד: צפונית שתשודר מקריית שמונה, מרכזית שתשודר מתל אביב ודרומית שתשודר מבאר שבע.

בכוונת קודה תקשורת לפטר את רוב עובדי מהדורת חיפה וירושלים, כמחצית מעובדי תל אביב וכשליש מעובדי באר שבע וקריית שמונה. עובדי חיפה וירושלים שלא יפוטרו יצוותו למהדורה של אזור המרכז.

אין פתרון באופק

לאחר סיום הפגישה בין קודה למועצה, נפגשו נציגי ועד עובדי החדשות המקומיות ונציגי ארגון העיתונאים עם חברי מועצת הכבלים והלוויין כדי לנסות ולצמצם את היקף המהלך. בוועד פנו במכתב לעובדי המהדורות: "אין סיבה לפגוע בצופים בפריפריה ובעובדים כשבעלי החברה ממשיכים להרוויח כרגיל. יתרה מכך, במתווה הנוכחי, כשמבוטלות שלוש הפקות ומפוטרים למעלה משליש מהעובדים השכירים של המהדורות, לא רק שהם ירוויחו - הם ירוויחו הרבה יותר".

הבוקר (א') נערכה פגישה בין נציגי קודה לבין ועד העובדים אך עדיין אין פתרון באופק.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר בתגובה, כי "בהמשך לקיצוץ בתקציב, המועצה אישרה מתווה מאוזן שמשפר את סיקור הפריפריות בכל רחבי הארץ תוך שימור מהדורות הצפון והדרום במלואן". מוועד העובדים לא נמסרה תגובה. את תגובת לנדס לא ניתן היה להשיג.

רם לנדס מקודה תקשורת מסר בתגובה כי "בעקבות החוק החדש, שמקצץ בתקציב החדשות המקומיות, אין ברירה אלא לשנות את המתווה הרגולטורי. אנחנו חושבים שהמועצה שקלה זאת בתשומת לב וקיבלה החלטה ראויה ואנחנו נמלא את ההחלטה של המועצה כרגיל כלשונה". לנדס הבהיר כי אין בכוונת החברה לפטר עובדים מהמהדורות בבאר שבע ובקריית שמונה.