שרון גל: "אני אוהב מכוניות מאז שנולדתי"

משה פרץ חושב על הסביבה, קובי אפללו מעדיף שלילה על קורס נהיגה מונעת, דידי הררי גמר עם מכוניות שעולות הון תועפות, מיקי גבע הוא בכלל נהג מרוצים, ושרון גל משפץ רכב אספנות ■ 5 גברים מפורסמים ו-5 סיפורים על מכוניות. רובם, אגב, מחזיקים בבגאז' תיק עם בגדי החלפה

משה פרץ, זמר ויוצר

- באיזה רכב אתה נוהג?

"אני נוהג בלקסוס 450 מודל 2011, שהוא אוטו היברידי, שאינו מזהם את הסביבה ותורם לאווירה פסטורלית. הסמל פחות חשוב לי, ורציתי רכב שאינו מנקר עיניים. הלקסוס משתלבת יפה בכביש. זה נראה כמו אוטו רגיל לגמרי, אבל האיכויות שנמצאות בו מעולות, הוא מאוד מזכיר אותי בזה".

- איזה רכב היה לך לפניו?

"שברולט קאמרו".

- איזה תוספות הכנסת לרכב?

"לא הכנסתי שום תוספות. אני לא מהמשוגעים, ומה שחשוב לי באוטו זו הנסיעה. הלקסוס זו אחת מהמכוניות ברמות הכי גבוהות שיכולות להיות, הנסיעה שקטה מאוד, המושבים נוחים וזה חשוב לי כי אני עושה הרבה מאוד נסיעות בארץ, ויש בה גם הרבה מקום שאני יכול להכניס בה את כל החליפות להופעות".

- מה היה הרכב הראשון שלך?

"עד גיל עשרים נסעתי באוטו של אבא שלי ואז קניתי לעצמי פולו קלאסי".

- איזה נהג אתה?

"אני נהג זהיר ששונא פקקים, עד כדי כך שזה יכול לגרום לי לא לצאת לדרך. אני מעדיף לעצור ולשבת שעתיים בבית קפה באמצע הדרך ולא להיתקע בפקקים. בגלל זה גם בחרתי לא לגור בתל אביב, אני גר בבאר יעקב ומגיע לתל אביב רק בלילה, אז היא הכי יפה בעולם והכבישים בה פנויים".

- באיזה טסט עברת?

"שלישי, ולא באשמתי. זה הנהגים שמסביבי שלא היו בסדר".

- מה הוא רכב החלומות שלך?

"אין לי כזה. זה דברים ששבעים מהם והריגוש מפסיק מהר מאוד. לא משנה אם זה מרצדס או אאודי, אחרי שכמה פעמים כולם מתלהבים ממך על הכביש, זהו, זה נגמר ואז זה אוטו כמו כל אוטו".

- אתה אוהב רכבי אספנות?

"כן, יש לי כמה חברים שמשפצים מכוניות עתיקות. יש להם מוסך של פחחות וההובי שלהם זה לקחת מכוניות ישנות וברווח בין עבודה לעבודה הם משדרגים רכבים כאלה. אני גם אוהב ללכת לתערוכות כאלה של אנשים שמגיעים עם הרכבים שלהם, כי יש שם כל מיני טיפוסים עם זקנים ותלבושות ותספורות ישנות, כי אלה אנשים שלא מוכנים להיפטר מהדברים הישנים. זו ממש תרבות".

- אתה נותן לזוגתך לנהוג ברכב?

"ברור שכן. זה חארטה ברטה, זה פח עם גלגלים והיא נהגת מצוינת".

- צופה בנהיגת מרוצים?

"אני אוהב קארטינג. אני בן אדם מאוד תחרותי ואני והחברים שלי אוהבים להתחרות בקארטינג, גם בארץ וגם כשאנחנו בחו"ל אנחנו מחפשים אתרי קארטינג".

- מה הדבר הכי מוזר שקרה לך באוטו?

"ברגיל, כל יום שאני יוצא מהבית מעריצות משאירות לי הודעות על האבק של האוטו, בנוסח 'אני אוהבת אותך לעולמים'. אני דואג שהאוטו תמיד יישאר מאובק כי אני פוחד שאם לא, הן ישאירו הודעות בדרכים אחרות, עם מפתח או טוש".

- אתה משתמש בג'י.פי.אס?

"תמיד, יש לי ג'י.פי.אס מובנה באוטו ואני לא אוהב להסתבך".

- מה יש לך בבגאז'?

הרבה מאוד בגדים להחלפה וגם נעליים ובגדים של כדורגל, כי כשמציעים לי לשחק אני מבטל הכל ובא".

- מה אתה שומע באוטו?

"סקיצות של שירים שאני מקליט באולפן, או רדיו, ואני מזפזפ לפי איפה שאין כרגע פרסומות".

משה פרץ / צילום: דור מלכה
 משה פרץ / צילום: דור מלכה

דידי הררי, מגיש "דידי לוקאלי", רדיו ללא הפסקה

- באיזה רכב אתה נוהג?

"וולבו 60S מודל 2012. הוולבו נורא כיפית והפתיעה אותי לטובה, כי הייתה לה פעם תדמית של אוטו זקן, וזה ממש לא ככה. מה גם שזו השוודית היחידה שאני יכול להתקרב אליה בשלב זה".

- איזה רכב היה לך קודם?

"במשך כמה שנים נהגתי על ג'יפים, האחרון היה אאודי 7Q ועכשיו החלטתי לרדת מהג'יפ ולעבור לפרייבט. הג'יפ התחיל להרגיש לי כמו עבודה וזה לא כיף. הגודל שלו, הירידה והעלייה ממנו, הנסיעה וגם התדלוק כל שעתיים נמאסו עליי. אוטו ששותה יותר ממך זה מעצבן".

- איזה תוספות הכנסת לרכב?

"מערכת סאונד מאוד טובה, ג'י.פי.אס מתקדם בתלת-ממד, שגורם לי להרגיש שאני במטוס שטס נמוך, וגם עץ ריח בריח שוקו".

- מה היה הרכב הראשון שלך?

"מוריס מיינור שנת 59' של אספנים. זה אוטו שנסעתי איתו לכל מקום בארץ, כולל עלייה על סלעים בנחל הזוויתן. זה היה הגה עם מוט כזה, שבנסיעה אחת פשוט לא סובב יותר את הגלגלים ולפני כל סיבוב הייתי עוצר לסובב את הגלגלים ביד, ואחרי הסיבוב עוצר שוב ומחזיר אותם למקום. זה היה האוטו הראשון שלי, ובגלל שאף אחד לא רצה אותו הוא הלך בסוף לגריטה והתאבלתי עליו. היום זה הוא היה נכנס למועדון החמש בקלות".

- איזה נהג אתה?

"אני נהג מאוד טוב, חד ומהיר. פעם הייתי מהיר ועצבני, אבל הפסקתי להתעצבן כי זה מאוד קשה להתעצבן על מישהו כשהוא מחייך אליך ואומר 'הי, דידי הררי, לא מתאים לך להתעצבן'".

- באיזה טסט עברת?

"ראשון. אני טיפוס תחרותי מאוד ובגיל 18 ישר רצתי לעשות תיאוריה וטסט ועברתי מיד".

- מה רכב החלומות שלך?

"אני שואף וחולם להביא פורד מוסטנג שנת 70' עם חצי גג פתוח, עם הסוס הזה מקדימה. צריך להביא את זה ביבוא אישי ואני חושש כי אני לא מאלה שיום-יום יעבוד על איזה חלק אחר באוטו, אני רוצה שהאוטו יעבוד בשבילי".

- כמה היית מוכן להשקיע ברכב?

"עד היום השקעתי סכומים די גבוהים ברכבים והרבצתי לעצמי אחר כך על הראש. כל פעם שמכרתי רכב וגיליתי כמה הפסדתי משוויו, חשבתי שהייתי יכול בסכומים האלה לקנות אוטו לילדה ולאשתי. די, גמרתי עם זה, אני ממש לא אוהב את זה. עכשיו אני קונה רכבים במחיר שפוי, כי אני נוסע רק בשביל להגיע".

- אתה אוהב רכבי אספנות?

"אני טיפוס נוסטלגי באופיי, אז כן. הייתי בברייטון באנגליה ויש להם שם פעם בשנה סוף שבוע שכל בעלי המכוניות העתיקות מגיעים לשם, עם הקסדות והמשקפיים, וזה מדהים. אני אוהב מכוניות ישנות, אפילו הצלצול שלי בטלפון הוא של מכונית ישנה".

- אתה נותן לזוגתך לנהוג ברכב?

"חופשי, לכל מי שרוצה, אני לא כזה ש'אף אחד לא נוגע לי באוטו'. רכוש מבחינתי זה רק רכוש".

- צופה בנהיגת מרוצים?

"הנחיתי את הפורמולה בישראל ואני אנחה גם את הפורמולה הבאה, ויש לי שם הבטחה לעשות קורס כזה. אני נהג מהיר ביסודי ועל כך יעידו הקורסים בנהיגה מונעת שעשיתי, כולל זה של המתקדמים, של המחוננים".

- מה הדבר הכי מוזר שקרה לך באוטו?

"במשך תקופה נסעתי כשבכיסא שלידי ישבה בובת חלון ראווה עם משקפיים וכובע, שדיברתי אליה וצחקתי איתה. זו הייתה התערבות עם חברים, והתגובות של האנשים הרסו אותי".

- ישנת פעם ברכב?

"לפני שהתחתנתי הייתי בטיול בחו"ל עם חברה, ובגלל שלא היה לנו כסף היינו מחנים בלילה את האוטו בחנייה של איזה מלון יוקרתי ושם היינו ישנים. לפני השינה היינו גם נכנסים ללובי, משתמשים בשירותים והכל. ישנתי מול הריץ', מול ההילטון, מול כולם. כי אם כבר לישון באוטו אז בחניון של הכי הכי".

- אתה משתמש בג'י.פי.אס?

"אני מכיר את הארץ מאוד-מאוד טוב, אז רק במקרים מאוד מיוחדים".

- מה יש לך בבגאז'?

"אני לומד צילום כבר המון זמן, אז תמיד יש לי חצובה של מצלמה למקרה שאני אתקל במשהו לצלם. חוץ מזה יש לי דיסקים, חולצה להחלפה, וגווייה. סתם".

שרון גל, מגיש "לילה כלכלי" בערוץ 10

- באיזה רכב אתה נוהג?

"אינפיניטי קבריו דגם ג'י 37, מודל 2012. בחרתי בו כי הוא היה נראה לי אוטו מסעיר, וצדקתי, הוא אכן מסעיר. הוא לא בדיוק מיועד לאבות עם ילדים, ולי יש ילדים מאחורה, אבל הם עדיין קטנים אז הם נכנסים שם. יש לי עוד שנתיים ליהנות ממנו, וכשהרגליים שלהם יתארכו אני אאלץ להחליף".

- איזה רכב היה לך קודם?

"מרצדס. אני אוהב מכוניות מאז שנולדתי, זו אהבה מיוחדת".

- איזה תוספות הכנסת לרכב?

"זה אוטו שלא מצריך שום תוספות, הוא מגיע כמו שצריך".

- מה היה הרכב הראשון שלך?

"חיפושית מודל 72', יד עשרים ומשהו. קניתי אותה באלפיים שקל בגיל עשרים כשהייתי חייל בחניון של הבסיס, והיא שימשה אותי נאמנה, חוץ מפעם מחודש שהמנוע היה כבה באמצע כביש חיפה-תל אביב. ברור שהיום אני מצטער שמכרתי אותה".

- איזה נהג אתה?

"כשאני עם הילדים באוטו אני די זהיר, אבל איפה שאפשר, בעיקר בחו"ל במקומות שאין בהם הגבלת מהירות, אני מרביץ. אני לא מאמין באכיפה הגבוהה של המהירות, כי כבר הוכיחו שמהירות היא לא הגורם העיקרי לתאונות דרכים. בארץ אני נוהג על פי חוק, יש שוטרים חרוצים בכל מקום".

- מה רכב החלומות שלך?

"יש לי אותו, וזה כיף".

- אתה אוהב רכבי אספנות?

"יש לי מרצדס קבריולט שנת 88' שאני מחזיק כרכב אספנות. רק בעוד חמש שנים הוא ייחשב כאספנות, ובינתיים הוא עובר טיפולים ושיפצורים".

- אתה נותן לבת הזוג לנהוג בקבריולט שלך?

"אני מעדיף לקנות לה אוטו ולחסוך לי את זה, למרות שנשים נהגות זהירות יותר מגברים".

- מה הדבר הכי מוזר שקרה לך באוטו?

"לפני ששיפצתי את המרצדס הזמנתי לו גג חדש, ובינתיים הדבקתי לו גג פרוביזורי חלופי, והוא עף באמצע נסיעה. זה נגמר בנס. זה היה יכול להיגמר באסון רב-נפגעים".

- ישנת פעם ברכב?

"יצא לי לעשות כתבות בכל מיני מקומות רחוקים, ואם עייפתי מאוד, אז הוצאתי פינג'אן קפה ונשארתי לילה באוטו".

- מה יש לך בבגאז'?

"את תיק העבודה שלי ותיק עם בגדים להחלפה. אני גרוש, מותר לי".

קובי אפללו, זמר ויוצר

- באיזה רכב אתה נוהג?

"אני נוהג בהונדה סיוויק שחורה 2010. קניתי אותה מהחברה לפני שנתיים והיא שימשה אותי מעולה. עכשיו אני בדיוק רוצה להחליף ומתלבט בין הונדה אקורד למרצדס סי קלאס או ב.מ.וו סדרה שלוש".

- איזה תוספות הכנסת לרכב?

"ג'י.פי.אס מובנה, כי אני נוסע המון ברחבי הארץ, וגם שכללתי את מערכת הסאונד ברכב עם רמקולים וטוויטרים, כי אני פריק של סאונד משובח".

- מה היה הרכב הראשון שלך?

"סיטרואן ZX, שקניתי בגיל 17 וחצי, איך שקיבלתי רישיון".

- איזה נהג אתה?

"טעון שיפור. יש לי רגל קלה על הגז, אבל הנהיגה המונעת והשלילות כבר לימדו אותי לקח. היו לי כמה וכמה שלילות, אבל יותר גרוע מקורס נהיגה מונעת אין. טובי המוחות התכנסו כדי ליצור את הדבר הכי משעמם בעולם. זה שלושה ימים שעוברים כמו שנה".

- לאיזו מהירות אתה מגיע?

"הי, אל תפלילי את אפללו. אני לא מספר".

- באיזה טסט עברת?

"שלישי. בראשן והשני נכשלתי בגלל עודף ביטחון עצמי. גדלתי במושב ושם נוהגים הרבה לפני שמקבלים רישיון, אז עשיתי רוורס פרוע לחנייה ונהגתי במבחן עם יד אחת על ההגה ויד אחת על החלון. שיא החוצפה".

- מה הוא רכב החלומות שלך?

"שניים: פורשה קאיין, שזה ג'יפ של פורש שיש אותו בארץ לכמה בני מזל, וב.מ.וו 4Z שהוא רכב ספורטיבי שעולה חצי מיליון שקל והוא חתיך בטירוף, נראה כמו הרכב של באטמן. עשיתי עליו סיבוב פעם אחת וזה פשוט מטורף. אתה לוחץ על הגז ומרגיש שאתה חוזר בזמן".

- אתה אוהב רכבי אספנות?

"אני אוהב את הסירות האמריקאיות האלו משנות השישים, אבל זה נראה לי כמו סיוט בחניות בתל אביב".

- אתה נותן לזוגתך לנהוג ברכב?

"כרגע אין לי בת זוג, אבל כשיש לי אז כן, כל הזמן, אם היא רק רוצה. אני לא אוהב לנהוג נהיגות ארוכות, אז אין לי בעיה לתת את ההגה. אני לוקח את המושב אחורה ונהנה מכישוריה".

- צופה בנהיגת מרוצים?

"אני אוהב לצפות בזה, זה מרתק בעיניי. בגלל שאני אוהב לנהוג מהר, כל העניין של שליטה במהירות גבוהה מעניין אותי ברמה האישית".

- מה הדבר הכי מוזר שקרה לך באוטו?

"חניתי בהרצליה ביום סוער במיוחד, וכשפתחתי את הדלת היא פשוט המשיכה לכיוון הכנף ונכנסה בה. היא הגדילה ראש בפתיחה וכמעט נתלשה מהמקום. האוטו התעקם לגמרי".

- מה אתה שומע באוטו?

"בעיקר גלגל"צ, אבל אם זה בשעות של דידי אז תמיד אותו, ועכשיו גם את הדיסק החדש של מארק נופלר, שהוא מהמם ומומלץ".

- ישנת פעם ברכב?

"בטח, מלא פעמים. בצעירותי היינו נוסעים לטבריה, לכנרת, וזה תמיד היה נראה כמו רעיון נפלא בלילה, אבל כשקמת בשש בבוקר בחום גיהינום בתוך הרכב זה היה סיוט".

- מה יש לך בבגאז'?

"ארגז עם דיסקים שלי, מחבט טניס, נעלי קט-רגל לכדורגל, שני ספרים ותיק קטן עם בגדים למקרה שאני אתקע איפשהו. אני פנוי, אז אי אפשר לדעת".

מיקי גבע, קומיקאי

- באיזה רכב אתה נוהג?

"פולקסווגן שירוקו 2,000 סמ"ק TSI בצבע לבן מודל 2010. קניתי אותו חדש מהחברה, ועכשיו אחרי שנתיים אני חושב כבר על המכונית הבאה. כנראה זו תהיה אינפיניטי EX 37, שזה ג'יפ עירוני עם מנוע מאוד עצבני".

- איזה רכב היה לך קודם?

"היו לי המון רכבים כי אני מחליף בתדירות גבוהה. היה לי מיני קופר, ב.מ.וו 325, ג'יפ רודיאו וגם אלפא רומיאו. אני אוהב מכוניות מגיל נורא קטן. בגיל שלוש נעלמתי לאמא שלי והיא מצאה אותי בתוך רכב, ליד ההגה. סיפור אמתי".

- מה היה הרכב הראשון שלך?

"אוטוביאנקי ישן אבל שמור שקניתי חודש לפני שקיבלתי את הרישיון בגיל 17 וחצי".

- איזה נהג אתה?

"אני נהג מאוד טוב. יש לי תגובות טובות על הכביש, אני שולט באוטו ומשתדל לא לנסוע מהר. בחו"ל אני מאיץ למספרים תלת-ספרתיים שלפעמים מתחילים בשתיים. אני נהג מרוצים חובבן. השתתפתי בשנה שעברה באליפות פורמולה 2 של מרלבורו בארץ וזכיתי במקצה סלב במקום שני, כשדני קושמרו היה מקום ראשון. כשהייתי קטן רציתי נורא להיות נהג מרוצים, ועד היום אני חושב שאם לא הייתי עוסק באמנות הבמה הייתי נהג מרוצים או מעצב מכוניות".

- באיזה טסט עברת?

"טסט ראשון. יש לי רישיון על אוטו, טרקטור ואופנוע עד 500 סמ"ק, ויש לי גם טרקטורון".

- מה הוא רכב החלומות שלך?

"אוסטין מרטין. להביא אחת לארץ יעלה משהו בסביבות מיליון וחצי שקל. בארץ אני נהנה מהמכוניות הפחות יקרות וכשאני בחו"ל אני מרשה לעצמי לשכור מכוניות יוקרה, האחרונה הייתה ב.מ.וו 535".

- אתה אוהב רכבי אספנות?

"חלק מהם. מוסטנג זה אוטו נורא מגניב ויש גם חיפושיות נורא מגניבות. הבעיה איתן שהן דורשות המון טיפול. אחרי שיהיו לי ילדים ואני אטפל בהם, אם יישאר לי כוח אני אקנה מכונית לטפל בה".

- צופה בנהיגת מרוצים?

"אני מאוד נהנה מ'טופ גיר', תוכנית הרכב המושקעת והמהנה של ה-BBC".

- מה הדבר הכי מוזר שקרה לך עם האוטו?

"משאירים לי המון הודעות 'אם אתה רוצה למכור, תתקשר', וזה מוזר כי זה לא אוטו כל כך נדיר, אבל עכשיו שאני רוצה למכור, אני אחפש את כל הפתקים האלה ואתקשר. זה בטח אנשים שכבר ירדו מהארץ".

- ישנת פעם ברכב?

"כן, פעם אחת. עשיתי ויפאסנה בדרום ונתנו לי חדר מסרוח כזה, שהעדפתי לישון באוטו".

- מה יש לך בבגאז'?

"פוסטרים של להקת מונה לופה שמנהל ההצגה שלי שכח אצלי באוטו, מטרייה, גיטרה ושני גלגלי ספייר מפונצ'רים".

- מה אתה שומע באוטו?

"בימים האחרונים את הסקיצה שעשיתי עם דנה עדיני שתצא בקרוב, והרבה מאוד לנה דל ריי".

- אתה משתמש בג'י.פי.אס?

"כן. פעם היה ג'י.פי.אס רק עם קול של גבר, עכשיו יש גם עם קול של אישה והיא אומרת: 'בעוד 100 מטר תעצור בצד ותשאל מישהו'".