חשש לניגוד עניינים של גאולה אבן, בת זוגו של גדעון סער

ועדת האתיקה ברשות השידור התכנסה לאחר שהוחלט כי אבן תנחה את משדר הבחירות המרכזי של ערוץ 1 ■ עם זאת, לא התקבלה החלטה בנושא

ועדת האתיקה של רשות השידור ניהלה דיון באשר לחשש לניגוד עניינים בעבודתה של מגישת החדשות גאולה אבן, עם היוודע העובדה כי היא בת זוגו של השר גדעון סער. הוועדה התכנסה לאור העובדה שהוחלט כי אבן תנחה את משדר הבחירות המרכזי של ערוץ 1 יחד עם איילה חסון.

למרות שלא התקבלה החלטה רשמית בנושא, בשל היעדר תמימות-דעים בין חברי הוועדה, כתבה יו"ר הוועדה ד"ר בלהה כהנא למנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, כי "רוב החברים משוכנעים כי די בחשש לניגוד עניינים פוטנציאלי כדי שאבן לא תיקח חלק במשדר הבחירות. מיעוטם סבורים כי ניתן לסמוך על המקצועיות של אבן למרות הבעייתיות שבדבר".

כהנא כתבה לבן-מנחם כי "עקב פניות שהגיעו לוועדה לאחר הפרסום שגאולה אבן, שעל-פי פרסומים שונים היא בת זוגו של השר גדעון סער, תנחה את תשדיר הבחירות ביחד עם איילה חסון, קיימה ועדת האתיקה דיון בנושא".

לדבריה, "כל חברי הוועדה הביעו הערכה לניסיון ולמקצועיות של גאולה אבן. הדעות בין חברי הוועדה היו חלוקות בשאלה האם האמור לעיל יוצר חשש לניגוד עניינים, אשר בנסיבות צריך להוביל למסקנה כי אין זה ראוי שאבן תנחה את המשדר. מאחר שלא הייתה תמימות-דעים בין חברי הוועדה, לא התקבלה החלטה".

על-פי תגובת הנהלת רשות השידור אתמול, לא נראה כי יש כוונה להעבירה מתפקיד ההגשה.

מרשות השידור נמסר כי "רשות השידור אינה עוסקת בחייהם האישיים של עובדיה. גאולה נבחרה להגיש את משדר הבחירות יחד עם איילה חסון בשל ניסיונה, יושרה ומקצועיותה. לפיכך, נשוב ונדגיש כי הרשות סומכת על שיקול-דעתה של גאולה ועל יושרתה העיתונאית".

גאולה אבן סירבה להגיב.