רוני מאנה: "הייתי חבר אמת של שרה נתניהו, לא בגדתי בה"

רוני מאנה וג'ני צ'רוואני מארחים חברים לארוחת ערב בביתם שמול הים - ופותחים את הלב ■ על הגריל: הפרויקטים החדשים בנדל"ן, כסף ופוליטיקה ■ "עצם זה שהיא וביבי העדיפו להאמין לשקרים של נתן אשל פגע בי. היא תתגעגע אליי"

על פיסת הנדל"ן השווה-שנויה במחלוקת אירחו אותנו רוני מאנה וג'ני צ'רוואני, בלוויית חבורת נדל"ניסטים שאחראים בימים אלה על כמה ממיזמי הבנייה הנחשקים ביותר, דנה וגיא בלושינסקי ושרית ועידו חג'ג'. בעוד שמאנה - זה שידו בכל: בנייה, תיווך בין פרויקטים ופוליטיקה כתחביב - דואג ליין לאורחים, מתפנה ג'ני לעשות לי סיור בבית שבפרויקט סי אנד סאן. בחצר תחת הפרגולה כבר ערוך השולחן, והבריזה החרישית משתעשעת עם אור הנרות. ריהוט במבוק, רחבת דשא קטנה, ורחש הגלים שנדמה שבעוד רגע ילחכו את כפות רגלינו - כל כך קרוב מגיע הים לפתח ביתם.

על האי במטבח פורס שף על צלחת נתחים ורודים של פטה כבד. בני הזוג מאנה אמנם מארחים כבדים, ג'ני מצהירה שהיא טובה בבישולים, אבל היום הם פינקו את עצמם בשף פרטי, שרכון על צלחות המנות הראשונות. בעלת הבית, בוגרת ("בהצטיינות יתרה", מדגיש בן הזוג הגאה) לימודי עיצוב פנים, עיצבה את הדירה הזאת "בקטנה" לנוחות בני המשפחה, שכעת עומדת להתרחב. צ'רוואני בת ה-30 נמצאת בחודש הרביעי להריונה, ילד ראשון לה ושלישי למאנה, 51, שלו שני ילדים מנישואיו הקודמים לניקול הלפרין.

המארח של שרה

מאנה הוא חיה פוליטית. אנו מתיישבים סביב השולחן שערוך באסתטיקה שמאפיינת את בעלת הבית: מודרני מינימליסטי, ללא עומס מיותר. סביצ'ה לוקוס עם קונפי עגבניות וטוסטונים, מנה רעננה, ומאנה לוהט, מבעבע, משחרר אנקדוטה על בני הזוג נתניהו, ומיד נסוג: "זה לא לציטוט". כמי שהיה מקורב לבני הזוג בשנים האחרונות, הוא יודע הרבה. כאן, סביב השולחן שעליו אנחנו יושבים עתה, ישבו שרה ובנימין נתניהו לא פעם, ומאנה ראה אותם במצבים הכי לא מעונבים. אלא שבשנה האחרונה נעכרו היחסים, ומאנה מרגיש נבגד. "לא היו לי שום יד ורגל בסיפור העוזרת", הוא שב ואומר מול טענת המשפחה שהוא הדליף את הסיפור. לטענתו, מאז ומתמיד היה נאמן, ולא פעם אף הרכין ראש מול הגחמות המשפחתיות. עתה סר חינו, וזה כוסס בו.

"עם מה שאני יודע אני יכול להכריע את מערכת הבחירות", מצהיר מאנה. החברים מסביב לשולחן מהנהנים ומסכימים. הם שמעו ממנו סיפורים מלהיטי אוזניים. "אני אוהב אנשים, אוהב חברה. אם תקחי ממני את האנשים, אני לא חי. כאן ישבו פוליטיקאים, אנשי עסקים, חברים שלי. שרה נתניהו הייתה מבלה פה שעות על גבי שעות. לפעמים לג'ני היה נמאס, אבל היא יודעת שזה החיים שלי".

ג'ני: "אנחנו הפכים גמורים. אני פחות צריכה חברה. ובכל זאת, הוא דוגמה לכל אצלי. חשובה לי דעתו בכל עניין. כל מה שאני רוצה לדעת אני שואלת אותו".

יותר מכל היא אוהבת את כוח ההתמדה שלו. "רוני לא מרפה עד שהוא משיג", היא מספרת על תחילת הרומן. "ביום הראשון שנפגשנו הוא אמר לי 'את תהיי אשתי'. הייתי בת 17. היינו יחד, נפרדנו וחזרנו, ההתמדה שלו הרשימה אותי. הוא לא ויתר".

- את צעירה ממנו ב-20 שנה.

"נכון. מאז ומתמיד יצאתי עם גברים מבוגרים. מגיל צעיר הייתי דוגמנית, וחייתי פחות או יותר במטוסים, ואני אוהבת שיש לידי מישהו שאני יכולה לסמוך עליו. היתרון", היא צוחקת, "שרוני כבר לא יחליף אותי".

צ'רוואני לומדת עכשיו הנדסת בניין, כדי שתוכל לחתום על תוכניות. בימים אלה היא מועסקת אצל האדריכל אבנר ישר כמעצבת פנים. על הדוגמנות היא ויתרה לגמרי. "בפעם האחרונה שבה דגמנתי ישבה בקהל אורלי דנקנר. אני עליתי לבמה עם שמלה שקופה, כל החזה שלי היה בחוץ, והרגשתי לא נוח. רק אתמול ישבתי אצלה בבית ועכשיו אני מולה חצי ערומה. זה לא עשה לי טוב, והחלטתי לפרוש".

רוני: "הייתי חבר של חמש מלכות יופי, בגלל זה חושבים שאני טיפוס בוגדני. אבל בחיים לא בגדתי. כשהתגרשתי ניקול אמרה שבגדתי בה, אבל זה היה שקר. התעקשתי ללכת למכונת אמת, כי חשוב לי שידעו שאני לא בוגד, הגעתי לישיבה עם עורכי הדין והנחתי את התוצאות של הפוליגרף על השולחן. הם היו בהלם.

"אנשים לא מכירים אותי. אני נחשב טיפוס צבעוני, יוצא עם דוגמניות, מלכות יופי, חבר של ביבי. אבל ברמה האישית, לא מכירים אותי בכלל. זה בגלל שהרבה פעמים אני עובד מהראש ולא מהלב. למרות שאני אדם רגשי, לפעמים צריך לדעת לחתוך, לקבל החלטות טובות וקרות".

גברים בשחור

כל החבורה הזאת עושה עסקים ביחד. על נתחי אנטריקוט עם סלט פפאיה ומנגו, סיבוב יין נוסף, נחשף אט אט היקף העסקים של חבורת "הגברים בשחור" - שכמו בקוד לא כתוב התייצבו בחולצות כותונת שחורות. בימים אלה שותף מאנה בכמה מיזמי נדל"ן. בלושינסקי בונה בעיקר בגוש הגדול, ועסוק בימים אלה בפרויקט שיוקם בצומת הפיל המיתולוגי. עכשיו שניהם בונים יחד את מגדל המגורים הגבוה ביותר, 67 קומות, על גבול גבעתיים תל אביב. האחים חג'ג' שוקדים בימים אלה על בנייה בגעש-ארסוף, מתחם שאילן פיבקו מתכנן. חג'ג' מבין במיתוג. כל פרויקט שלו ממותג גבוה, ככה זה היה כשבחר באדריכל הצמרת ריצ'ארד מאייר למגדל ברוטשילד, וכשסגר עם ג'ורג'יו ארמני בעצמו, כמעצב קומות הטרקלין בבנייני הארבעה. וככה זה גם בפרויקט הנחשק שלו בנמל תל אביב. הוא צירף את הרצל חבס, לאו דווקא מתוך שותפות כלכלית, אלא מתוך הבנה שזה ימנף את המוניטין של הפרויקט.

- אתם מאמינים גדולים בקבוצות רכישה. זה לא קונספט שפשט את הרגל?

בלושניסקי: "להיפך. יש פער היסטרי בהוצאות. אם אתה משלם 13 אלף שקל למ"ר, בקבוצת רכישה תשלם 10,000 שקל. זה הכול פוליטיקה. איגוד הקבלנים הפעיל לוביסטים והפיץ שמועות נגד זה, כי זה פעל נגדו".

חג'ג': "יש ריסק, זה נכון. אבל יש קבוצות אמינות, ואיתן צריך ללכת. מי שהלך איתנו עד היום, הרוויח. במגדלי תל אביב מסרנו את הדירות בדיוק בזמן, וכל דייר הרוויח לפחות 100 אלף שקל".

הם נפגשים כמעט מדי שישי במסעדת טורקיז, פותחים שולחן עד ארוחת הערב. לפעמים שלושת המשפחות אוכלות יחד בשישי בערב. רוני: "אני מת על האוכל שאימא של שרית (חג'ג') עושה. כמוני, גם היא ממוצא עירקי ועושה טביט הכי טוב". גם בלושינסקי עצמו מתגלה לאט לאט כ"בשלן אמיתי, חובב גורמה מתוחכם", כפי שמעידה דנה אישתו. ועידו חג'ג'? "הוא", אומרים כולם, "יודע להזמין מהמקום הכי נכון".

נפגעתי והתאכזבתי

כמו שאפשר לראות, מינימליזם לא עובד כאן. המלצרית מביאה לשולחן מנה של כבד אווז על תפוחים בשרדונה, והשף שוקד על המנה הבאה של נתח אנטרקוט מובחר עם ארטישוק ירושלמי. מאנה: "בבר מצווה של בני סער היו 25 שרים, 50 ח"כים, וכל עולם הכלכלה".

- טוב, יש להם אינטרסים.

מאנה: "איזה אינטרסים? מה, אני אתן להם דירה בחינם? אני עוזר לכולם, משמש אוזן קשבת, באים להתייעץ איתי אפילו בנושאי גירושין. אני מאמין בחברויות, ובחיבורים שגורמים לדברים לקרות. החברות שלי עם ראש הממשלה ואשתו הייתה מאהבה נטו. באמת ובתמים אהבתי את שרה. לפני הבחירות אמרתי לג'ני: אני כותב 15 סעיפים על ביבי ושרה, אם הם יעמדו בהם, הם חברים אמיתיים".

- נו?

"לצערי הם לא עמדו בהם. אצלי חברות זה ערך עליון, ואני אומר בוודאות שכל הסיפורים על הקשר שלי לסיפור ליליאן פרץ לא היה ולא נברא. הייתי חבר אמת של שרה נתניהו, לא בגדתי בה. עצם זה שהיא וביבי העדיפו להאמין לשקרים של נתן אשל, ממש פגע בי.

"הם היו אורחים קבועים בביתי, ופינקתי אותם. במיוחד את שרה. לדעתי, אם היא בנאדם הגיוני - היא צריכה להתגעגע אליי. הייתה בינינו חברות קרובה של 20 שנה וזה לא משהו שנמחק במילה כזו או אחרת. אני מקווה בשבילה, שעוד לפני הבחירות הם ילבנו איתי את העניינים, כי שרה יודעת בתוך תוכה כל מה שעשיתי בשבילה, ואיזה סודות שמרתי למענה. אצלי הכול היה מאהבה. עכשיו אני מבין שאצלה זה נבע מסיבה אחרת".

- אז אולי היית קצת פראייר?

"מה פתאום. הכול בא מבחירה אישית. אני מאמין באנשים, אז נכון שלפעמים לא מחזירים לי אמון. יש לי אינטליגנציה רגשית מאוד מפותחת ואני מבין באנשים".

נתן אשל בתגובה לדברים: "אני לא מגיב לשקרים".