סוף החדשות המקומיות: 3 מהדורות אזוריות נסגרו

הוועד חתם על הסכם למניעת פיטורים נוספים‏ מעבר ל-30 העובדים שפוטרו

‎‎לאחר שנים רבות של פעילות, אתמול (א') הגיעו לסיומן החדשות המקומיות באזור חיפה וירושלים, וכן ירדה מהאוויר המהדורה הארצית בשפה הערבית. זאת, לאור התקציב המקוצץ של המהדורות וחברת ההפקה קודה תקשורת לשנת 2013.

‏על-פי המתווה שסוכם ביום חמישי שעבר מול מועצת הכבלים והלוויין, החדשות המקומיות ישדרו עד סוף יולי השנה בתקציב של כ-10 מיליון שקל.

לטענת הוועד, הוא הצליח להפחית את מספר המפוטרים מכ-30 עובדים, לעומת תכנון מוקדם של 45 עובדים. במקביל, ועד עובדי החדשות המקומיות הגיע אתמול (ב') להבנות מול קודה תקשורת של רם לנדס, שיעוגנו היום (ג') בהסכם בכתב.

‏בין הסעיפים הבולטים בהסכם: כל הפרילנסרים הקבועים ייקלטו כשכירים בקודה תקשורת; עובדים שייקלטו מחברות הפקה חיצוניות שעבדו עבור קודה תקשורת ישמרו על שכרם; ותק העובדים יישמר, וכל עובד יקבל יום חופש נוסף, אך לא ניתן יהיה לצבור או לפדות אותו בכסף.

החלטה חשובה נוספת שהתקבלה מצביעה על כך שלא יהיו פיטורים נוספים עד ל-31 ביולי, אך לקודה תישמר הזכות לפטר עד 5% מהעובדים בתיאום מלא עם הוועד.

‏לנדס מסר בתגובה: "אני כואב על כל עובד שנאלצנו לפטר, אבל הקיצוץ התקציבי הפך את זה לבלתי נמנע. אני מודה לעובדים וגם למועצת הכבלים והלוויין, שיצרה מתווה רגולטורי חכם, שאיפשר לצמצם למינימום הכרחי את פיטורי העובדים ולשמר את הקול האמיתי של הפריפריה".

יו"ר ועד העובדים, חיים הר-זהב, הוסיף כי "הצלחנו לצמצם את כמות המפוטרים ולהסדיר את התנאים של כל מי שנשאר. יחד עם זאת, קשה לנו מאוד, כשחלק מהחברים שלנו לא יישארו". ‏‎‎‏