"פינוי בינוי": ביס"ט 21 יהפוך למרכז לוגיסטי של נמלי ישראל

משרד הביטחון הסכים לפנות את בית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה ■ 639 הדונמים של בית הספר יהפכו למרכז לוגיסטי של נמל חיפה ■ עלות פינוי בית הספר הטכני והעתקתו לגליל (כרמיאל) ולנגב (נבטים) עומדת על כ-700 מיליון שקל

משרד הביטחון, מנהל מקרקעי ישראל וחברת נמלי ישראל הודיעו היום (ג') על הסכם היסטורי, לפיו משרד הביטחון יפנה את "ביס"ט 21" - בית הספר הטכני של חיל האוויר במפרץ חיפה, לטובת בניית מרכזים לוגיסטייפ לשימושים לוגיסטיים של חברת הנמלים.

לפי ההסכם, 639 דונמים יפונו לקראת הכשרתם כשטחים לוגיסטיים לשימושים נמליים בעורף נמל חיפה ובעורף מסוף המכולות העתידי "נמל המפרץ". עלות פינוי בית הספר הטכני והעתקתו לגליל (כרמיאל) ולנגב (נבטים) עומדת על כ-700 מיליון שקל והיא תמומן ע"י שלושה גורמים: חברת נמלי ישראל (405 מיליון שקל), משרד האוצר ומינהל מקרקעי ישראל שיממנו את היתרה.

ההסכם שהושג, יש לציין, הוא חלק ממדיניות משרד הביטחון ומינהל מקרקעי ישראל לפינוי מחנות צה"ל ממרכזי ערים לטובת התפתחות אזרחית כלכלית מחד, וחיזוק הפריפריה מאידך. השטחים שיפונו יועברו לחברת נמלי ישראל לטובת הקמת עורף נמל מפותח, בו יוקמו מרכזים לוגיסטיים ופארקי תעשייה כפעילות משלימה לפעילות הנמלית ושישמשו כעתודות המקרקעין הנדרשות לפעילות סחר החוץ של ישראל ושל נמלי הים .

ההסכם יתפרס על-פני 4-5 שנים, כאשר בשנה הראשונה יפונו כ-175 דונם ובתום חמש שנים תושלם העתקת כל המחנות.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל.) אודי שני אמר בתגובה: "ההסכם לפינוי בית הספר הטכני ממפרץ חיפה, הוא ביטוי נוסף ליכולת משרד הביטחון לממש את היעד שהצבנו לעצמנו, הוצאת מחנות צה"ל ממרכזי הערים לטובת התפתחות כלכלית אזרחית מחד, וחיזוק הפריפריה מאידך באמצעות העברת הבסיסים לנגב והגליל.

שני הוסיף ואמר כי "בשנים הבאות משרד הביטחון יפנה שורה של מחנות גדולים במרכז הארץ, ובראשם מחנות גלילות, תל-השומר, צריפין ועוד. פינוי המחנות, כחלק מהתוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח של מערכת הביטחון, ישחרר אלפי דונמים לדיור ולמסחר, ויביא לתנופת פיתוח עצומה לכלכלה הישראלית".

מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן: "עסקה זו חשובה למשק הישראלי התלוי כמעט לחלוטין בנמלי הים כשער המסחרי העיקרי. רכש שטחי בית הספר הטכני, נעשה בראייה אסטרטגית ארוכת טווח שכן הוא נועד להבטיח את עתודות המקרקעין הנדרשות לפעילות סחר החוץ של ישראל ושל נמלי הים עשרות שנים קדימה".