רפאל תציע ל-150 סטודנטים מהטכניון עבודה עד הפנסיה

בהסתמך על מבצע הגיוס הקודם, ברפאל מצפים לקבל לא פחות מ-1,000 קורות חיים ■ תציע לסטודנטים שירותי הסעה וגמישות בשעות העבודה כולל חופשות בתקופות המבחנים ■ ברפאל עובדים כ-6,500 איש

רפאל תציע ל-150 סטודנטים מהטכניון עבודה עד הפנסיה

בימים שבהם התעשייה מתכווצת ומפטרת עובדים, ניתן למצוא נקודת אור בחברה הביטחונית רפאל, שמפתחת ומייצרת מערכות לחימה מתקדמות. אחרי שמערכת יירוט הרקטות שלה, כיפת ברזל, הרשימה בשנתיים האחרונות, במקביל לפיתוח מערכת ההגנה על טנקים ומשוריינים שמכונה מעיל רוח, היעד הבא של רפאל הוא לגייס דור חדש של מהנדסים.

רפאל תנסה לגייס כ-150 עובדים מקרב הסטודנטים בטכניון. "למעשה, אנחנו לא ממש צריכים להתאמץ: רפאל מדברת בעד עצמה והסטודנטים רוצים לעבוד בה ולהשתלב בשורותיה", אומרת ל"גלובס" מנהלת מרכז הגיוס של החברה, נירית עציון. בהסתמך על מבצע הגיוס הקודם, שהתקיים בטכניון לפני כחצי שנה, היא מצפה לקבל לא פחות מ-1,000 קורות חיים.

משרה נחשקת

הסטודנטים בטכניון, שלומדים את מקצועות ההנדסה השונים, ייחשפו לתוכניות פיתוח שמובילה החברה, בהן מערכת שרביט קסמים שסיימה באחרונה ניסוי מוצלח שבו יירטה רקטה. המערכת החדישה אמורה ליירט רקטות כבדות וטילים, בשכבת הביניים שבין כיפת ברזל למערך טילי החץ.

"כל הסטודנטים שיגויסו לעבודה ברפאל, ישתלבו במיזמי הפיתוח העתידיים שלה", אומרת עציון, "עיקר הפעילות של החברה הוא בצפון הארץ, כך שהמשרות שאנחנו מציעים בטכניון נתפסות בידי סטודנטים רבים כנוחות: אתרי הפעילות של החברה נמצאים קרוב ללימודים, רפאל מספקת להם שירותי הסעה אל המתקנים השונים, העבודה עצמה מתקיימת פעמיים בשבוע ובתקופת מבחנים הם מקבלים חופשות.

"הסטודנטים מבינים את הפוטנציאל הזה ולכן הם מגלים עניין בתפקידים המוצעים. רפאל מבטיחה להם ביטחון תעסוקתי, שכן הם לא צריכים לעבור בין עבודות וחברות כדי להתקדם בעתיד. כל מעבר בין תפקידים בתוך החברה, הוא קידום בפני עצמו ומכאן יוצאים רק לפנסיה. זאת הסיבה שכל סטודנט שיגויס במבצע הקרוב, יעבור הליך קבלה רגיל שעובר כל מועמד לתפקידים בחברה".

על סמך מבצעי גיוס קודמים, עציון מעריכה שלמגייסים שיקיימו את הראיונות לא תהיה דקה של מנוחה: "העניין רב וסטודנטים שנמצאים בתחילת לימודיהם, יכולים לתכנן איתנו את תחום ההתמקדות שלהם במסגרת הלימודים, כדי לענות על הצרכים העתידיים של החברה. העובדים שייקלטו לשורותינו הם סטודנטים שלומדים הנדסת אלקטרוניקה, מכונות, מדעי המחשב, אווירונאוטיקה ועוד", אמרה.

"לעשות יותר"

ברפאל מועסקים כ-6,500 עובדים, מהם כ-2,000 בוגרי הטכניון וכ-350 סטודנטים. מבחינת היו"ר, האלוף (במיל') אילן בירן, רצף ההצלחות הטכנולוגיות של החברה נובע מהשקעה בהון האנושי.

היו"ר בירן מוטרד בימים אלה מהמשבר העמוק בחינוך הטכנולוגי. "תמיד אפשר לעשות יותר", הוא אמר לפני מספר שבועות בראיון ל"גלובס", במסגרת ועידת ישראל לעסקים, "התחום הזה מצריך יותר השקעה והנושא חייב לעבור רביזיה. עם זאת, אנחנו מצליחים לשכנע את הדור הצעיר, לרבות המצטיינים של המחלקות השונות בטכניון ובאוניברסיטאות בכל הארץ - לבוא אלינו. כשהם מסיימים את הלימודים הם באים הביתה, אל המעבדות שלנו ועובדים בתחומים שבהם הצטיינו".

כדי לא לאכזב את הסטודנטים שלא יתקבלו בסוף לעבודה, החליטו ברפאל להעניק לכל המועמדים מעיל רוח, אמיתי. אחרי הכול, קר שם בחוץ.