דנקנר ואפריקה מכרו את מרכז לב תלפיות ב-130 מיליון שקל

כפי שנחשף ב"גלובס": דייר העוגן במרכז הוא סניף של שופרסל, הנמצאת בשליטת אי.די.בי של דנקנר ■ הרוכשת היא קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1

חודש לאחר שנחשף ב"גלובס" דבר המו"מ שמנהלת גנדן של נוחי דנקנר עם ריט 1, למכירת מרכז לב תלפיות ב-130 מיליון שקל (בתוספת מע"מ), דיווחה הבוקר קרן ההשקעות בנדל"ן על השלמת העסקה. המרכז המסחרי כולל כ-15 אלף מ"ר שטחי מסחר בשלוש קומות בתפוסה מלאה. ה-NOI (רווח תפעולי נקי) הצפוי מהנכס עומד על כ-11 מיליון שקל, ומשקף תשואה של כ-8%.

מרכז לב תלפיות ממוקם ברחוב האומן בירושלים, ופועלים בו 17 שוכרים שונים, ובראשם סניף של רשת המזון שופרסל, המשתייכת לקבוצת אי.די.בי (שבה שולטת גנדן). סניף שופרסל דיל תופס יותר משליש מהשטח - 6,000 מ"ר, המושכרים לרשת בחוזה עד לשנת 2017.

יו"ר שופרסל, רפי ביסקר, הוא גם הממונה על פעילות הנדל"ן בגנדן (ואף מחזיק ב-3% ממניותיה). ביסקר הוא זה שהוביל את המגעים מול ריט 1 וגורמים אחרים שהתעניינו בנכס.

כאיש אמונו של נוחי דנקנר, מכהן ביסקר גם כיו"ר זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי, נכסים ובניין. גנדן מחזיקה 40% מהזכויות בלב תלפיות, בדומה להחזקתה של אפריקה ישראל בנכס.

עסקה נוספת שעליה דיווחה היום קרן ריט 1 היא לרכישת בית חולים סיעודי (244 מיטות) באשדוד, בשם "בית הדר", תמורת 70 מיליון שקל, מידי היזמים שהקימו אותו.

במסגרת העסקה התקשרה ריט 1 עם חברה המתמחה בתחום הסיעודי, אשר תשכור ממנה את הנכס ל-15 שנה, תנהל ותפעיל אותו ותהיה אחראית לעמידה בתנאי הרגולציה הקשורים בתחום. בקרן מעריכים את התשואה הצפויה מהעסקה ב-9%.

ריט 1, בניהולו של שמואל סייד, הוקמה בשנת 2006 כקרן השקעות בנדל"ן הראשונה בישראל, והיא נהנית מפטור ממס חברות. מאז הקמתה רכשה 23 נכסים, וחילקה דיבידנדים בגובה של 200 מיליון שקל.