הבורסה סגרה שבוע חיובי בירידה: מלאנוקס צנחה 17.3%

כפי שנחשף ב"גלובס", מלאנוקס שיחררה אמש אזהרת הכנסות חריפה - 119 עד 121 מיליון דולר בלבד ברבעון הרביעי ■ הזדמנות ישראלית: עובי שכבת הגז ב"ישי" - 15 מטר בלבד; אין החלטה על מבחני הפקה

הבורסה בתל אביב נסחרה היום (ה') למן הפתיחה, ועד הסגירה, במגמה שלילית חרף עליות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט ברקע פתרון משבר המצוק הפיסקלי. כפי שנחשף ב"גלובס", מלאנוקס שיחררה אמש לאחר נעילת המסחר בניו יורק אזהרת הכנסות חריפה, וצנחה היום. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

כידוע, לאחר התפתלויות ומאבקים עקרים של הימין הרפובליקני, אישר אתמול (שעון ישראל) בית הנבחרים של ארה"ב הצעת חוק שתמנע את נפילתה של ארה"ב מהמצוק הפיננסי. ההצעה התקבלה ברוב של 257 צירים (כמעט כל הדמוקרטים ורפובליקנים מתונים) לעומת 167 (רפובליקנים ימניים). קודם לכן אושרה ההצעה ברוב גדול בסנאט.

על אף האופטימיות הרבה, הפעילים בשוק דרוכים לקראת משברים נוספים בארה"ב, אשר צריכה לפתור בעיות קשות מאוד בתקרת החוב שלה, וכן להעביר תקציב הכולל קיצוצים דרסטיים בהוצאות הפדרליות.

מלאנוקס מאכזבת את השוק

כאמור, מלאנוקס איכזבה אמש את השוק כשדיווחה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי של השנה יסתכמו בטווח שבין 119 ל-121 מיליון דולר לעומת צפי קודם שסיפקה למכירות של 145-150 מיליון דולר.

במניות פריגו ונייס מנגד נרשמו עליות חדות.

כפי שנחשף ב"גלובס", הודיעה אמש הזדמנות ישראלית כי נתגלו סימני גז "משמעותיים" בקידוח "ישי" אולם עובי השכבה הוא כ-15 מטר, כלומר כ-1 TCF גז טבעי אל מול ציפיות למציאת תגלית גדולה בהרבה - 3.7 TCF. כמו כן, טרם ברור האם כדאי כלכלית לפתח את המאגר.

בנק לאומי הודיע היום כי מכר למספר גופים מוסדיים כ-48.3 מיליון מניות של חברת מגדל , המהווים כ-4.6% מהון המניות שלה. תמורת המניות קיבל הבנק כ-276 מיליון שקל, המשקפים מחיר למניה של 5.72 שקל. המכירה צפויה להניב לבנק רווח נקי של כ-110 מיליון שקל. עוד הגיע הבנק להסכמה עקרונית עם גורם נוסף, על מכירת 21 מיליון מניות נוספות של מגדל, המהוות כ-2% מההון, במחיר זהה של 5.72 שקלים למניה, ובתמורה כוללת של כ-120 מיליון שקל. עסקה זו צפויה לצאת לפועל בימים הקרובים והיא תניב לבנק רווח נטו נוסף של כ-48 מיליון שקל, ותשאיר בידיו כ-33.8 מיליון מניות של מגדל, המהוות 3.2% מהון המניות.

חברת נסווקס , העוסקת בפיתוח טיפולים חדשניים בתחום האימונותרפיה, דיווחה הבוקר (ה') כי חתמה על הסכם השקעה עם שתי קבוצות משקיעים, בהיקף של כ-4 מיליון שקל. זאת, תמורת הקצאת מניות המהוות כ-45% מהון החברה (כ-31% בדילול מלא).

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]