יו"ר ומנכ"ל חב' חשמל יקבלו בונוסים בגובה 10% משכרם

הדירקטוריון אישר בונוסים אישיים ליפתח רון-טל, אלי גליקמן וליועמ"ש החברה דוד יהב ■ בהנהלת החברה הגיעו למסקנה שהעיתוי לא יעורר התנגדות רבה

דירקטוריון חברת החשמל אישר לפני שעה קלה תשלום בונוסים לראשי החברה. יו"ר הדירקטוריון, יפתח רון-טל, המנכ"ל אלי גליקמן והיועץ המשפטי דוד יהב יקבלו "תגמול אישי" בגובה 10% משכרם השנתי, בהתאם לתקרה שקובעים נהלי רשות החברות הממשלתיות.

הבונוסים יוענקו לראשי החברה עבור שנת 2011 שאותה סיימה חברת החשמל בהפסד של 785 מיליון שקלים.

יצויין כי הבקשה הועלתה כבר לפני כחצי שנה בעת שחברת החשמל עמדה בפני קריסה כלכלית ובקופתה היו מזומנים לימים ספורים. לאחר שהכוונה להעניק את הבונוסים נחשפה ב"גלובס" המליצו חברי דירקטוריון לדחות את ההחלטה עד להתייצבות מצבה של החברה.

"ראשי החברה הבינו שזה לא במקום לבקש בונוסים בזמן שהחברה מבקשת תכנית חילוץ מהמממשלה" אמר ל"גלובס", גורם ממשלתי. נציין כי על פי תקנון חברת החשמל, העובדים של החברה לא יכולים לקבל בונוסים, אבל המנכ"ל והיו"ר שמועסקים בחוזים אישיים - כן.

כעת לאחר שהמדינה העניקה לחברת החשמל ערבויות בהיקף של 9 מיליארד שקל ולקראת העלאת תעריפי החשמל ב-12% הגיעו בהנהלת החברה למסקנה שהעיתוי לא יעורר התנגדות רבה - ואכן הבקשה אושרה היום על-ידי הדירקטוריון.

הבונוס שצפויים שלושת ראשי חברת החשמל לקבל יעמוד על כ-160 אלף שקל ביחד, זאת לאחר שלפני כשנה הועלה שכרם מ-47 ל-61 אלף שקל לחודש. היו"ר רון-טל יקבל כ-70 אלף שקל, היועץ המשפטי דוד יהב כ-50 אלף שקל וגליקמן כ-40 אלף שקל (התחיל לעבוד רק באמצע השנה). כמו כן יש לציין כי עובדי חברת החשמל מנועים מלקבל בונוסים עבור 2011 בדמות משכורת 13 משום שהחברה סיימה את השנה בהפסד.

ואולם ההפסד הענקי לא מנע את הבונוסים מבכירי החברה שחתומים על חוזים אישיים. בנוסף לאישור הבונוסים דן היום הדירקטוריון בישיבתו במתן שכר עידוד לבכירי החברה ובעדכון שכרם של המנכ"ל היו"ר היועץ המשפטי וסמנכ"ל הרגולציה אורן הלמן. מדובר בעדכון תקופתי של שכר הבכירים הנהנים מהצמדה למדד.

מחברת החשמל נמסר כי מדובר ב"תגמול שנתי" שאיננו בונוס ואיננו תלוי רווחים בחברה. "התשלום ניתן בהתאם לחוזרי רשות החברות הממשלתיות ועל פי העקרונות שבחוזר ומהווה תחליף למשכורת 13 הניתנת כעניין שבנוהג בארגונים רבים במשק".