בטר פלייס בדנמרק: 176 מכוניות ב-11 חודשים

מנכ"ל בטר פלייס בדנמרק: "קצב המכירות היה איטי מהצפוי בשל עיכובים בפרישת רשת תחנות ההחלפה ועמדות הטעינה" ■ ממשלת דנמרק מעניקה פטור ממס קניה – שבדנמרק הוא מהגבוהים בעולם - למכוניות חשמליות

חברת בטר פלייס מסכמת את מכירות 2012 עם קצת יותר מ-500 מסירות של הפלואנס ZE החשמלית. אבל מסתבר שגם בדנמרק - שהייתה שוק ההשקה השני והמקביל של המכונית החשמלית, ולא הושפעה מתהפוכות הפוליטיקה הישראלית וממשובות הבירוקרטיה המקומית - המכירות לא היו מזהירות.

נתוני איגוד יבואני הרכב של דנמרק מראים שבחודשים ינואר-נובמבר 2012 נמכרו בדנמרק רק 176 מכוניות פלואנס ZE חשמליות, שחלקן היו מהדגם עם הסוללה הקבועה שמקדמת רנו באירופה ולא מהדגם עם הסוללה המתחלפת. המספר כולל גם כלי רכב שנמכרו לצי של החברה ולהדגמות.

יצוין כי ב-11 החודשים של 2012 רשם כלל שוק הרכב הדני עליה והמכירות הסתכמו בו בכ-160 אלף יחידות. מנכ"ל בטר פלייס בדנמרק, ג'וני הנסן, אמר לעיתון "ברלינסקה" הדני כי קצב המכירות "היה איטי מהצפוי בשל עיכובים בפרישת רשת תחנות ההחלפה ועמדות הטעינה". עם זאת, לדבריו "ב-2013 נראה ששוק החשמליות מתעורר".

יצוין כי ממשלת דנמרק מעניקה פטור ממס קניה - שבדנמרק הוא מהגבוהים בעולם - למכוניות חשמליות. הפלואנס ZE החשמלית עולה בדנמרק כ-27 אלף אירו (לא כולל חבילות שירות), שהם כ-25% פחות מהמחיר של מאזדה 3 עם מנוע 1.6, למשל. במקור הציבה דנמרק יעד של העלאת 220 אלף מכוניות חשמליות על הכבישים עד סוף העשור.