שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק ל-3.78 ש', האירו יציב

האירו היציג נותר ללא שינוי על 4.94 שקלים ■ בזירה העולמית, נסחר הדולר מול האירו בכ-1.307 דולר לאירו

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ד') במגמה מעורבת, כאשר הדולר היציג התחזק בכ-0.5% ל-3.78 שקלים, בעוד האירו היציג נותר ללא שינוי על 4.94 שקלים. בזירה העולמית, נסחר הדולר מול האירו בכ-1.307 דולר לאירו.

אז מה יקרה לדולר ב-2013?

המשקיעים במט"ח מגיבים היום לפתיחה של עונת הדוחות בוול סטריט, שם ננעל המסחר במגמה שלילית, ולאחריו פרסמה אמש ענקית האלומיניום אלקואה את דוחותיה הכספיים - בשורה התחתונה החברה עמדה בציפיות האנליסטים ורשמה רווח של 6 סנט למניה, לעומת 3 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה החברה רשמה הכנסות של 5.9 מיליארד דולר.

האירו נסחר על רקע הנתונים מאירופה אמש, שם ננעלו הבורסות במגמה מעורבת לאחר שפורסמה רמת האבטלה לנובמבר 2012 - אשר הרקיעה לשיא כל הזמנים, 11.8% (קרי, 18.8 מיליון מובטלים). בין היתר, ראוי לציין את רמות האבטלה בנפרד בספרד (26.6%), גרמניה (5.4%), צרפת (10.5%) ואוסטריה (עם הרמה הנמוכה ביותר, 4.5%). מחר (ה') יפרסם ה-ECB את החלטת הריבית המרכזית של הבנק, לחודש ינואר.

"דבריה של אנגלה מרקל, קאנצלרית גרמניה הובילו את האירו הבוקר להיחלשות. מרקל אמרה כי הכלכלה הגרמנית שהינה הקטר המוביל של האיחוד האירופי כולו מצביעה על סימני חולשה. גרמניה שעד הייתה בעיני משקיעים כמדינה היציבה ביותר בגוש האירופי מתחילה אף היא להראות סימנים ברורים של האטה בשיעור הצמיחה", אומרת ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים.

"דבריה של מרקל מושכים תשומת לב רבה וכי פרסום נתונים נוספים שיצביעו על הרעה באיחוד האירופי צפויים לתמוך בהמשך היחלשות היורו שצפויה להיות משמעותית לעבר רמת 1.24-1.25 דולר לאירו".

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]