"חסימת האיילון מוכיחה נחיצות מערכת להסעת המונים"

הקו האדום של הרכבת הקלה לאורך 23 ק"מ, מפ"ת דרך בני-ברק, ר"ג, ת"א-יפו ובת-ים, אמור להגיע להפעלה מסחרית ב-2018 ולהסיע מדי יום 240 אלף נוסעים

"חסימת נתיבי איילון אתמול היא ההוכחה כי אנחנו צריכים בהקדם מערכת ראויה להסעת המונים בגוש דן" כך אמר היום מנכ"ל נ.ת.ע יצחק זוכמן. לדבריו "אם לא תהיה רכבת קלה בת"א, בעוד כמה שנים התמונות של פקקי הענק במטרופולין שנראו אתמול יהיו למחזה יום יומי".

חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הממשלתית היא האחראית על הקמת פרוייקט הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן בעלות של 12 מיליארד שקל. החברה פועלת ללא יושב ראש מאז חודש נובמבר לאחר שהיו"ר הקודם מיכאל רצון סיים את תפקידו ווהוועדה לאישור מינויים בשירות הציבורי לא מצאה זמן להתכנס כדי לדון בהארכת כהונתו.

זוכמן דיבר היום בכנס מציעים למכרז הקרונות לרכבת הקלה בגוש דן, שנערך בת"א בהשתתפות נציגי 22 חברות מתשע מדינות. מדובר במכרז הגדול ביותר, שפורסם עד כה ע"י חברת נ.ת.ע. והוא כולל הזמנה לאספקת 90 קרונות עם אופציה ל 30 קרונות נוספים. בין היתר הגיעו למפגש נציגי בומברדייר הקנדית, אלסתום הצרפתית, סימנס הגרמנית, אנסלדו-ברדה האיטלקית, שטדלר השוויצית, כף הספרדית, שתי חברות מפולין ושתי חברותסיניות - CNR ו-CSR. הזוכה צפוי להיבחר במהלך הרבעון השני של שנת 2013.

זוכמן ציין כי בנ.ת.ע רצו שהמכרז יהיה למספר גדול יותר מ-90 הקרונות שאושרו, והעריך כי לקראת מועד אספקת הקרונות נצא למכרז נוסף, גדול יותר.

זוכמן שיבח את שר התחבורה ישראל כ"ץ ש"נותן לנו דחיפה אדירה" ואמר כי הפרויקט מתקדם בקצב טוב. הקו האדום של הרכבת הקלה לאורך 23 ק"מ, מפ"ת דרך בני ברק, ר"ג, ת"א-יפו ובת ים, אמור להגיע להפעלה מסחרית ב-2018 ולהסיע מדי יום 240 אלף נוסעים שהם כמעט שליש ממספר נוסעי התחבורה הציבורית כיום. עד 2025 מקווים בנ.ת.ע כי יסיימו את כל 8 הקווים במערכת הסעת ההמונים, מנתניה ועד רחובות, ובהם 5 קווי רכבת קלה ושלושה קווי אוטובוסים רבי קיבולת BRT.