צפו ב-10 העסקאות היקרות של שנת 2012 בשוק הנדל"ן

הווילה בהרצליה פיתוח שנמכרה ב-72.68 מיליון שקל לא לבד ■ 32.8 מיליון שקל שולמו על דירת יוקרה בפרויקט פרישמן בת"א, 28 מיליון שקל על הבית של לנדוי, וכמובן 26.5 מיליון שקל ששולמו על הדירה של אהוד ברק באקירוב

למעט עסקת הענק בהרצליה פיתוח שבוצע לאחרונה, עובדה מובהקת כי העסקאות היקרות של שנת 2012 אינן מתקרבות לעסקאות היקרות של 2010-2011. כך, למשל הווילה בהרצליה פיתוח שרכש טדי שגיא מזכי רכיב בשנת 2010 ב-40 מיליון דולר, המהווים כ-145 מיליון שקל, עדיין מחזיקה בתואר הבית היקר שנמכר בישראל. אחת הסיבות לכך היא ירידה בפעילות של תושבי חוץ בהשקעות נדל"ן בישראל, הנובעת בין היתר מהמצב הכלכלי באירופה, ובשל המצב הביטחוני בישראל.

לדברי מאיר מנחם ונועם דז'לדוב, בעלי חברת "נאות שירן" המתמחה בשיווק נכסי יוקרה, בשנת 2012 המחירים חזרו להיות ריאליים.

"נכון שהשוק עדיין לא נהנה מרמת פעילות גבוהה בתחום כפי שהיה בשנים הקודמות ועדיין קיימים הרבה סימני שאלה שמשפיעים על התנהלות השוק כגון בחירות בישראל ובארה"ב, המבצע בעזה, אירן, בכל זאת אנחנו רואים שבמהלך החצי שנה האחרונה רוכשים שבים לבצע עסקאות בתחום מגורי היוקרה". אמר דז'דלוב .

לדבריו, למרות שקשה לצפות מה יקרה במדויק, נכסים טובים ואיכותיים מוצעים היום למכירה, בין מגדלי היוקרה ועד הוילות במושבים, במחירים ריאליים, בניגוד לתקופות שבהן בעלי הנכסים דרשו מחירים גבוהים ב- 20% מעסקאות דומות שבוצעו בסמוך וקיבלו אותם".

העסקאות היקרות של 2012
 העסקאות היקרות של 2012