סופ"ש בפתח: למרות החורף הסוער יש מה לעשות בחוץ

דברים שכדאי לעשות בחוץ בסופ"ש: מרתון יהונתן גפן - שלושה מופעים המוקדשים למיטב יצירתו ■ קבלו מבחר המלצות לבילויים לשבוע הקרוב

קלאסי ובוסה-נובה

מאושה אדנט עם הקאמרית הקיבוצית

מה: הזמרת הברזילאית מאושה אדנט (Maucha Adnet), הנחשבת לאחת מזמרות הבוסה-נובה המובילות בעולם, תתארח לסדרת קונצרטים עם תזמורת הקאמרית הקיבוצית החל בשלישי הקרוב. על הקונצרט ינצח ירון גוטפריד, מנהלה המוזיקלי של התזמורת. אדנט, שניחנה בקול חם וקטיפתי, נולדה בריו דה ז'אנרו. היא עבדה במשך שנים עם המלחין האגדי אנטוניו קרלוס ז'ובים, ואפילו שרה לצידו בהופעתו בישראל בשנת 1994. אדנט תופיע בחלקו השני על הערב, ותבצע מבחר שירי בוסה-נובה בעיבוד לקול ותזמורת. בחלק הראשון של הקונצרט תנגן התזמורת יצירות של שניים מהבולטים במלחיני ארה"ב במאה העשרים: צ'רלס אייבס ("שאלה ללא מענה") וארון קופלנד ("אביב בהרי האפלצ'ים" ו"שלושה רישומים דרום אמריקאיים").

מתי, איפה וכמה: קונצרטים ברחבי הארץ (נהריה, עין השופט, גבעת ברנר, דורות, ת"א ונתניה) 24-15 בחודש. מחיר: 145-100 שקל.

מחווה

מרתון יהונתן גפן

מה: הסופר, משורר, מחזאי, סטיריקן, פובליציסט - אבא של המנטור מ-The voice, מקבל את הכבוד המגיע לו בסופ"ש מרוכז שבו יועלו לא פחות משלושה מופעים המוקדשים למיטב יצירתו. בראשון, "איש תחת גפנו" (שישי, 21:30), יבצעו מיטב האמנים (מתי כספי, רמי הויברגר, מוקי, אפרת גוש ועוד) בעיבודים חדשים ממיטב שיריו של גפן. בשני, "זה לא כל כך נעים לראות ילד ירוק" (שבת 11:30), יזכו שירי הילדים הגדולים של גפן לביצועי רוק אינדי בעזרתם האדיבה של חמי רודנר, דנה ברגר, יעל דקלבאום, שרון מולדבי, מירב פלדמן ולהקת התחתונים. במוצ"ש, החל ב-21:00, יעלה גפן את מופע השירים-מונולוגים העכשווי "האיחוד".

מתי, איפה וכמה: שישי (ה-11 בחודש) ושבת (ה-12 בחודש), במרכז שטיינברג בחולון (רחוב גבעת התחמושת 21). מחיר: 60-120 שקל למופע, או כרטיס משולב לשלושת המופעים ב-200 שקל.

תיאטרון

חלומות

מה: הבמאית המוכשרת איה קפלן משתפת פעולה פעם נוספת עם תלמידי שנה ג' בסטודיו לאמנויות התיאטרון של יורם לוינשטיין. הפעם בהעלאה ראשונה בעברית למחזה המתח הפסיכולוגי עטור השבחים מאת טום שארקי. שני גברים, האחד מוכה באכזריות בידי שוטר מושחת והשני עורך דין צעיר נשוי באושר ואב לשתי בנות, מגלים שהם חולמים זה את חייו של זה. ככל שהחלומות הופכים מציאותיים יותר כך הם משפיעים יותר על חייהם, מציאות ודמיון מאבדים משמעות, אותן דמויות מגלמות תפקידים שונים ובסופו של דבר המפגש הופך בלתי נמנע ותוצאותיו הרות גורל.

מתי, איפה וכמה: מדי ערב ב-20:30, עד ה-19 בחודש (פרט לימי שישי ב-14:00), באולם המופעים של סטודיו יורם לוינשטיין בפינת רחובות עבאס וחנוך בשכונת התקווה בתל-אביב. מחיר כרטיס: 70 שקל.

קלאסי

גוסטאבו דודאמל עם הפילהרמונית

מה: סוף-סוף זה קורה: גוסטאבו דודאמל (Dudamel), המנצח הוונצואלי האהוב, חוזר לנצח על הפילהרמונית, לאחר מספר שנים שבהן לא הגיע לישראל. דודאמל, בן 32, מופיע בקביעות עם התזמורות הטובות בעולם ונחשב למטאור הגדול של עולם הניצוח העולמי. זאת בזכות שילוב של כריזמה לטינית מהפנטת, מוזיקליות עמוקה וקסם אישי בלתי מצוי. בהופעותיו הקודמות עם הפילהרמונית ביסס לו קהל מעריצים גם בישראל, ונקווה שהאקוסטיקה הבעייתית של אולם "סמולארש" לא תכריע אותו. דודאמל ינצח על הפילהרמונית בשמונה קונצרטים, שיתקיימו בת"א ובירושלים. בקונצרטים השונים יבוצעו יצירות של סמואל ברבר (אדאג'ו לכלי קשת), היידן (קונצ'רטו לצ'לו מס' 1) ריכרד שטראוס ("דון ז'ואן" ו"טיל אוילנשפיגל") מוצרט (סרנדת "קרן הדואר" ויצירות נוספות) ואחרים. לא להחמיץ.

מתי, איפה וכמה: קונצרטים בת"א וירושלים בין ה-15 בחודש (יום ג' הקרוב) ועד ה-21 בחודש. מחיר: 460-220 שקל.

מוזיקת עולם

יסמין לוי

מה: יסמין לוי, מחשובות זמרות הלדינו והפלמנקו שיצאו מישראל, תופיע השבוע במופע חד-פעמי במשכן לאמנויות הבמה בת"א. זהו מופע בכורה חגיגי לאלבום החדש שלה, הנקרא Libertad ("חופש"). המופע מגיע לת"א אחרי בכורה עולמית במרכז "ברביקאן" בלונדון, וממנה ימשיך להופעות ברחבי העולם. לוי תופיע בליווי של הרכב מורחב בן 11 נגנים. בנוסף ללהקתה הקבועה, המונה נגנים מעולים בגיטרה, כלי נשיפה, קונטרבאס, כלי הקשה ופסנתר, יכלול ההרכב גם נגנים אורחים בכלי מיתר ובחצוצרה. המופע יכלול שירים מהאלבום החדש של לוי, וכן שירי לאדינו ושירים מקוריים שחיברה במהלך הקריירה המגוונת שלה. המופע יועבר בשידור חי בגלי צה"ל.

מתי, איפה וכמה: שלישי (ה-15 בחודש), בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה, ת"א. מחיר: 180-130 שקל.

מחול

open source

מה: המופע החדש של להקת המחול הצעירה מריה קונג הוא "סיפור אהבה דיגיטלי", כהגדרת היוצרים, טליה לנדא, הכוריאוגרפית, והרקדנים-ממציאים אורי בן שבת וטל בן ארי. לנדא, רקדנית-כוריאוגרפית יוצאת להקת בת שבע, מתארת את היצירה, שעלתה בבכורה בקיץ והוצגה בהצלחה בפסטיבל פוזנן הבינלאומי: "המופע מציג מחול טכנולוגי שבו מתקיים סינכרון הדוק בין תנועה למוזיקה ולתאורה, היוצר חוויה בימתית תלת-ממדית". במרכז המופע סיפורה של אישה בליל הכלולות. הכלה מתבוננת במראה ומולה צפים הפחדים, הפנטזיות והכמיהות החבויות. בממד הטכנולוגי שולטת בעלילה דמותו של קוסם מגשים משאלות. בן-שבת רוקד בתפקיד הקוסם ומשלב כלים לא קונבנציונליים במחול.

מתי, איפה וכמה: ראשון (ה-13 בחודש), 21:00, מרכז סוזן דלל, תל-אביב. מחיר: 90 שקל.

קולנוע

"אופטימיות היא שם המשחק"

מה: קומדיה אמריקנית מצחיקה ואינטליגנטית ועוד עם עומק - מתי בפעם האחרונה נתקלנו בדבר כזה? נכון, ב-2006, בסרט "מיס סאנשיין הקטנה". ג'ניפר לורנס הנהדרת, שממנה התלהבנו עד מאוד בסרט הביכורים בו כיכבה "קר עד העצם", מראה שוב איזו שחקנית גדולה היא. כאן היא בתפקיד טיפאני, בחורה צעירה ומתוסבכת עם עור דק מאוד ועם הומור משובח, שפוגשת בגבר האחרון שהיא לכאורה אמורה להיתקל בו - פיט, מורה בעברו, וכיום משוחרר טרי ממוסד לחולי נפש, שמנסה לשקם את חייו ואת יחסיו עם רעייתו ועם הוריו. הליהוק בסרט לא נופל בשאר התפקידים (רוברט דה נירו, בראדלי קופר), ואין זה דבר של מה בכך בהוליווד של ימינו.

איפה וכמה: בתי הקולנוע ברחבי הארץ. מחיר: 38 שקל.