נמל אשדוד מציג: המנכ"ל, העוזרת, הפיטורים - והעיצומים

120 מכולות המיועדות ליצוא תקועות בנמל אשדוד - והכול בגלל ויכוח סביב המשך העסקתה של העוזרת אישית של המנכ"ל

13 אניות מטען, מהן 4 אוניות מכולה, תקועות בנמל אשדוד עקב עיצומי עובדי המינהל בנמל. כ-120 מכולות המיועדות ליצוא תקועות אף הן על גבי הרכבת שהובילה אותן לנמל - והכול עקב מה שמתפרש כמאבק כוחות בין המנכ"ל שוקי סגיס ליו"ר גדעון סיטרמן, סביב המשך העסקתה של העוזרת אישית של המנכ"ל.

העוזרת האישית - זהבית קינן - שעבדה קודם לכן עם ראש אגף התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, נחשבת מקורבת לראשי ועדי העובדים בנמל ואף נישאה לאחרונה לאחד מבכירי הוועד. הבעיה החלה כשלדירקטוריון התברר כי נהלי החברה אוסרים במקרה כזה על העוזרת להמשיך בתפקידה, והדירקטוריון הורה לסיים את העסקתה. בתגובה הודיעו הוועדים על עיצומים.

בענף הספנות מעריכים כי המהלך נעשה בידיעת המנכ"ל סגיס ואולי אף בתיאום עימו. יש לציין כי העילה הרשמית לעיצומים היא מחלוקות בנושא הגדרות תפקידי בכירים בהנהלת הנמל ומחלוקת על שעות העסקתם של עובדי המחסן במשמרת שנייה. מדובר בעובדים שקיבלו לאחרונה תוספת השכר בסך 7.5% והמענק של 38 אלף השקלים שהובטח להם בתמורה להסכמתם לעבוד במשמרת שנייה.

מהנהלת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "ביום חמישי האחרון פנתה הנהלת נמל אשדוד לבית הדין האזורי לעבודה בעקבות החלטת ועד עובדי המינהל לנקוט בעיצומים. ההנהלה ציינה בפנייתה לבית הדין כי מדובר בנזקים חמורים הן לצדדים שלישיים והן לכלל המשק, ובתוך כך פגיעה קשה במוניטין הנמל.

"ועד עובדי המינהל פועל באופן חסר אחריות ונוקט בעיצומים על אף שלא הוכרז סכסוך עבודה ולמרות שנציגותו התחייבה לקיומם של סעיפי שקט תעשייתי. חברת נמל אשדוד מצרה על החלטת ועד עובדי המנהל לבצע עיצומים ובכוונתה לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה על-מנת להשיב את העבודה לסדרה לאלתר".