ביהמ"ש פסל לשידור את תחקיר "עובדה" על שמעון קופר

השופט גדעון גינת: "הבאת הדברים בתוכנית טלוויזיה, קודם למשפט, עלולה להשפיע לא רק על השופט הדן בהליך אלא גם על עדים אחרים"

בצעד חריג, בית המשפט המחוזי בתל-אביב פסל היום (ב') לשידור את תחקיר "עובדה" שתוכנן להערב בעניינו של שמעון קופר, הנאשם ברצח אשתו.

לדברי השופט גדעון גינת, "אין מחלוקת שהתוכנית תביא ראיונות נרחבים עם עדי תביעה מרכזיים כנגד המבקש, ולא רק חלקים מחומר החקירה המצוי כיום בידי התביעה. הבאת דברים אלה בתוכנית טלוויזיה, קודם למשפט, עלולה להשפיע לא רק על השופט הדן בהליך, אלא גם על עדים אחרים".

עם זאת, השופט ציין כי בעל דין שיהיה מעוניין בכך, יהיה "רשאי לפנות לבית המשפט בבקשה לשינוי צו המניעה, עם התקדמות ההליך הפלילי נגד המבקש או עם שינוי הנסיבות דהיום".

נגד קופר הוגש לפני כחודש וחצי כתב אישום בגין רצח אשתו. על-פי כתב האישום, קופר למותה של רעייתו, ג'ני מור חיים, בכך שהחדיר לגופה חומר קטלני שסופק לו על-ידי ד"ר מריה זקוטסקי, רופאה מרדימה בבית-החולים מאיר.

ראיונות עם עדי תביעה

ביום חמישי האחרון הגיש קופר בקשה לצו מניעה נגד שידורו של תחקיר "עובדה" בעניינו שתוכנן לשידור הערב. מדובר בתחקיר של עמרי אסנהיים, שבמסגרתו הובאו ראיונות עם עדי תביעה כגון נשים שקופר היה עמן בקשרים בעבר, לרבות עדותה של זוגתו מריה זקוטסקי החשודה בסיוע לרצח.

התחקיר הוא השני במספר שעורכת "עובדה" על קופר, כאשר התחקיר הראשון שודר במארס 2010, ולאחריו נפתח מחדש התיק בעניינו. בכתבה ששודרה אז הועלה החשש כי קופר מעורב במותן של שתי נשותיו. הוא הכחיש את החשדות ואף הגיש נגד מערכת התוכנית ונגד זכיינית ערוץ 2 קשת תביעת לשון הרע. התביעה עדיין מתבררת בבית המשפט.

ממערכת "עובדה" נמסר בתגובה: "אנחנו בוחנים את פסק הדין החריג ושוקלים את צעדינו".

עוד נמסר כי "במקום התחקיר על שמעון קופר נשדר הערב סרט שאילנה דיין וגלעד שהם עובדים עליו כבר הרבה זמן על העיר חוארז במקסיקו - עיר הפשע המסוכנת ביותר".