חג'ג' רכשה את הזכויות על 103 דירות במתחם סומייל

היקף העסקה: 104 מיליון שקל, מחיר המשקף סכום של כמיליון שקל עבור קרקע ליחידת דיור

קבוצת חג'ג' דיווחה הבוקר (ד') לבורסה כי רכשה מקבוצת יורוקום נדל"ן לרכישת זכויותיה במגרש במתחם סומייל בצומת הרחובות אבן גבירול-ארלוזורוב, המהוות 52% מהקרקע תמורת 104 מיליון שקל.

כזכור, לפני כחודש וחצי חתמה קבוצת חג'ג' על הסכם אופציה לרכישת הקרקע עם החברות שורקה ויורוקום, המחזיקות בכלל הזכויות במגרש, עד חודש יוני. המגרש כולו, מיועד להקמת מגדל מגורים בן 50 קומות וכ-200 דירות בשטח של 30 אלף מ"ר, בנוסף לחזית מסחרית הפונה לאבן גבירול ו-6 קומות חניה תת קרקעית. החלק של יורוקום נדל"ן שרכשה הבוקר קבוצת חג'ג' מיועד להקמת 103 דירות ו-166 מ"ר שטחי מסחר, מכלל הזכויות. המחיר ששילמה חג'ג' משקף סכום של כמיליון שקל עבור קרקע ליחידת דיור.

הבוקר, במעמד חתימת העסקה, שילמה חג'ג' 30 מיליון שקלים בתוספת מע"מ ואת יתר התשלומים היא תשלם בהמשך ממקורותיה ובאמצעות מימון בנקאי. כעת תנסה חג'ג' לממש גם את הסכם האופציה שנחתם עם קבוצת שורקה, לרכישת יתר הזכויות בקרקע, המיועדות להקמת 96 יחידות דיור, כך שתוכל להקים את כל 200 יחידות הדיור.

כזכור, ורדינון דיווחה לבורסה באוגוסט האחרון כי רכשה אופציה לרכישת הקרקע מבעלות הקרקע, וזו ביקשה לסחור בזכויות ולמכור את האופציה לקבוצת חג'ג'. אלא שהאופציה לא מומשה לבסוף על ידי ורדינון, וכעת רכשה קבוצת חג'ג' את הזכויות בקרקע ישירות מבעלות הקרקע. את קבוצת חג'ג' ייצגו בעסקה עו"ד ארז תן-עמי וגלית אזולאי ממשרד חג'ג'-בוכניק-ויינשטיין.

על הקרקע במתחם סומייל, הכלוא בין הרחובות אבן גבירול, ז'בוטיסקי, ארלוזרוב ובן סרוק, תוכנית בנין עיר לארבעה מגדלים,שהופקדה על ידי הועדה המקומית ונמצאת כעת בהליך התנגדויות. מימוש התוכניות במתחם מעוכב בין היתר בשל מחלוקת בין מחזיקים בקרקע לבית עיריית תל אביב, לגבי זכויותיהם במבנים הקיימים. במקביל לחתימה על הסכמי האופציה, נחתם הסכם המסדיר את פינוים של כל המחזיקים במגרש, שפינוים נדרש כתנאי להיתר הבנייה ושהכשיל עד היום את הקמת המתחם. עם הסדרת הפינויים, ומיד עם קבלת החלטה בעררים, ניתן יהיה להנפיק היתר בנייה להקמת הפרויקט.