3 חודשים אחרי הדחת אגסי: מנכ"ל בטר פלייס התפטר

מקורות בחברה: העזיבה נובעת מחילוקי דעות עם עידן עופר על הדרך האסטרטגית ■ על פי הערכות, המהלך ילווה בשינויים נוספים במערך הניהולי הבכיר

אוון תורנלי, מנכ"ל הפעילות הגלובלית של בטר פלייס, הודיע היום (ד') על התפטרותו, פחות משלושה חודשים מאז מונה להחליף את שי אגסי שהודח. מקורות בחברה אמרו ל"גלובס", כי ההתפטרות באה על רקע על חילוקי דעות עם החברה לישראל בראשות עידן עופר, על דרכה העתידית של בטר פלייס ובעיקר על רקע כוונתה לצמצם את פעילותה בשווקים הגלובליים ולהתמקד בשוקי הליבה של ישראל ודנמרק.

תורנלי, לשעבר מנהל הפעילות של בטר פלייס באוסטרליה, אמור היה ליישם בחודשים הקרובים תוכנית הבראה נרחבת שכוללת קיצוץ משמעותי בהוצאות התפעוליות של החברה, שינוי אסטרטגיית הפרסום והשיווק ושינוי מדיניות התמחור והפעילות של החברה מול חברות הליסינג.

"תאונת שרשרת ניהולית"

בינתיים לא פורסם שמו של המחליף של תורנלי, אולם החברה הודיעה היום כי עידן עופר יכהן כיו"ר בכיר וינהל את קשרי החוץ ושיתופי הפעולה של החברה, בעוד שאלן גלמן, מנהל הכספים העולמי של בטר פלייס, ינהל את הפעילויות השוטפות.

על פי הערכות, המהלך ילווה בשינויים נוספים במערך הניהולי הבכיר של בטר פלייס, כולל פרישת כמה מבכירי המערכת הבינלאומית של החברה, וביניהם דובר החברה בארצות הברית.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, הגיב היום למהלך ההתפטרות של תורנלי ואמר כי "ההשקעה בחברת בטר פלייס מתחילה להזכיר יותר השקעה ברכבת הרים מאשר השקעה בתשתית לרכבים חשמליים. אם מנכ"ל החברה החדש בדרכו החוצה, אז מדובר בתאונת שרשרת ניהולית. הבחירה בתורנלי הייתה אמורה להיות החלטה קרדינלית ודרמטית, לאחר הפרידה הדרמטית מהרוח החיה במיזם - אגסי - וניתן היה לבצעה בצורה שתבטיח יציבות ניהולית לחברה, בעת בה המודל העסקי של החברה רחוק מלהיות יציב".

לדבריו, "התפרקות נוספת של השדרה הניהולית בבטר פלייס תיפגע מהותית בכושרה של החברה לייצב מודל עסקי חזק ולגייס לקוחות".

האסטרטג הראשי של איילון התייחס גם להשלכות של ההחלפה הצפויה בכל הקשור לגיוס כספים עתידי: "הזעזוע הניהולי צפוי להקשות עוד יותר על מימון הפרויקט ואף עלול להגביר את המתחים הפנימיים בין בעלי המניות השונים, אשר ודאי אינם מרוצים מן הסיטואציה העסקית אליה הגיעה הקבוצה".