תל-אביב: בין 10 ערי החוף הטובות בעולם; מי בראש?

כך עפ"י דירוג מגזין התיירות ה"לונלי פלנט" ■ ת"א, שדורגה במקום השביעי אחרי ריו דה ז'נרו וסידני, מצטיינת לדעת העורכים "באווירה ייחודית ובחופים בטוחים, נקיים ונעימים" ■ בראש הרשימה - ברצלונה הספרדית

גם כשדימויה של מדינת ישראל בעולם לא מרקיע שחקים, העיר תל אביב במרכז העניינים. ה"לונלי פלנט", מגזין התיירות הנחשב, דירג לאחרונה את העיר העברית הראשונה בין עשר ערי החוף הטובות בעולם.

עורכי המגזין שדירגו את תל אביב למקום השביעי, הסבירו כי העיר היא "ההיפך הגמור" מהבירה ירושלים. "מדובר בעיר חטאים מודרנית על החוף, בניגוד מוחלט לעיר העתיקה שעל ההר הגבוה", הסבירו.

העורכים תיארו בפני הקוראים והגולשים המתעניינים במגזין את האווירה הייחודית אותם מציעים חופי העיר. "כשמזג האוויר מתחמם, התל אביבים נוהרים בהמוניהם אל חופי העיר", נכתב. "צעירים ומבוגרים מגיעים בכדי ליהנות מקרני השמש הים תיכונית, לגלוש ואפילו לשחק במטקות". בנוסף, ציינו בלונלי פלאנט כי חופי תל אביב הם בטוחים, נקיים ומצוידים בתאי הלבשה לכל אורכם, בהתאם לצרכי התייר הממוצע.

תל אביב הקדימה בדירוג את חופיה של דובאי, מיאמי וברהיגטון באנגליה. את רשימת עשר הערים מובילה ברצלונה הספרדית, ולאחריה חופי קייפטאון שבדרום אפריקה. במקום השלישי דורגה ריו דה ז'נרו הברזילאית, ומיד אחריה העיר טנג'יר שבמרוקו. את המקום החמישי ברשימה תפסה סידני שבאוסטרליה, ואילו את השישי - ולנסיה שבספרד.

בחודש אוקטובר האחרון עורכי מגזין התיירות הפופולארי הציבו את הנגב במקום במקום השני בדירוג "עשרת האתרים ששווה לבקר בהם בשנת 2013". גם תל אביב זכתה בעבר מאנשי המגזין לאזכורים מחמיאים דומים. לפני כשנתיים דורגה העיר בין "10 הערים החמות בעולם שבהן מומלץ לבקר". העורכים נימקו אז את בחירתם בסצנת הבילויים הענפה המתקיימת בה ובאופייה הייחודי.