וול סטריט סגרה בעליות: S&P 500 נושק ל-1,500 נקודות

אפל ומלאנוקס יפרסמו מחר דוחות כספיים; טבע - ב-7 בפברואר ■ רוב החברות שפרסמו עד כה את הדוחות הכספיים עקפו את תחזיות האנליסטים

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו היום (ג') בעליות, על אף נתוני מאקרו מאכזבים, ועל רקע שטף של חדשות מאירופה - שם שרי האוצר של גוש האירו דנים בהענקת אשראי ישירות ממנגנון הייצוב האירופי (ESM) לבנקים ביבשת, וזאת לאחר שאישרו נתח סיוע נוסף ליוון. בארה"ב המתינו המשקיעים לפרסום דוחות גוגל לאחר סיום המסחר. מדד S&P 500 עלה זה היום ה-5 ברציפות והוא רחוק 7 נקודות בלבד מרמת ה-1,500 נק'.

"ארה"ב על סף התפוצצות של משהו טוב. חייבים להיות שוריים על המניות", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Appaloosa Management. מדד S&P 500 בשיא שלא נראה מאז דצמבר 2007 בעוד 73% מבין 74 החברות שפרסמו עד כה את הדוחות הכספיים עקפו את התחזיות המוקדמות.

באירופה, דנים היום שרי האוצר של גוש האירו באופן פעולתו של מנגנון הייצוב האירופי, ה-ESM, אשר צפוי לעמוד על כנו באופן מלא עד סוף המחצית הראשונה של השנה. במרכז הדיון, עומדת השאלה אם המנגנון - אשר יכיל עתודות אשראי של כ-500 מיליארד אירו - יוכל להעניק הלוואות באופן ישיר לבנקים, ללא תיווך ממשלתי. בעוד שרי האוצר של אירלנד וצרפת תומכים במהלך, גרמניה ואוסטריה מביעות התנגדות. (לסיפור המלא)

עוד במסגרת הפגישה, אישרו היום השרים מתן סיוע כספי נוסף לממשלת יוון, בהיקף של 9.2 מיליארד אירו (12.3 מיליארד דולר) במהלך החודש. מתוך הסכום המדובר, כ-7.2 מיליארד אירו מיועדים לפריסה מחדש של חובות הבנקים במדינה ועוד כ-2 מיליארד אירו מיועדים לסיוע לכיסוי הגירעון הממשלתי היווני.

"אירופה תיהפך ליפן - תסבול מעשור של סטגנציה כלכלית"

באסיה, נסחר הניקיי היפני בירידות לאורך היום לאחר הכרזת הבנק המרכזי של יפן כי הציב יעד אינפלציה של 2%, וכי יבצע רכישות אג"ח בהיקף של 13 טריליון ין (145 מיליארד דולר) בחודש, לתקופת זמן בלתי מוגבלת, החל מחודש ינואר 2014 - וזאת, במטרה לעמוד ביעד האינפלציה שהציב. (לסיפור המלא)

ובחזרה לארה"ב, שם ממשיכה סוגיית תקרת החוב להעיב, בעוד הקונגרס צפוי השבוע להצביע על העלה זמנית של התקרה - לכשלושה חודשים: "משקיעים בעולם בוחנים את הוויכוח המתחדש בין הרפובליקאים לנשיא אובמה בדבר תקרת הגרעון העומדת כיום על 1.64 טריליון דולר והעלולה להביא לכך שארה"ב לא תעמוד בהתחייבויותיה כבר בחצי השני של פברואר", אמר שלמה מעוז, כלכלן ויו"ר הון-ליין.

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו בשיעור של 1% בחודש דצמבר ל-4.94 מיליון בתים בשיעור שנתי, כך הודיע היום איחוד המתווכים הלאומי האמריקני. הצפי היה לנתון של 5.1 מיליון בתים. שיעור הבתים שנמכרו בחודש נובמבר עודכן כלפי מטה ל-4.99 מיליון בשיעור שנתי, מנתון קודם של 5.04 מיליון, שהיה הנתון הגבוה ביותר מאז נובמבר 2009.

בנוסף התפרסם היום מדד הייצור של ה'פד' למחוז ריצ'מונד, שהצביע על המשך מגמת ההחלשות בסקטור הייצור. המדד נפל בחודש ינואר ל-(12-) לעומת 5 בדצמבר.

גוגל תדווח; מחכים גם לאפל

עונת הדוחות לרבעון הרביעי של השנה ממשיכה, כאשר המשקיעים ממתינים לפרסום דוחותיה של גוגל לאחר סיום המסחר. גם ג'ונסון אנד ג'ונסון דיווחה היום, ומדוחותיה עולה כי הכנסותיה ברבעון הרביעי עמדו על 17.6 מיליארד דולר לעומת צפי ל-17.66 מיליארד דולר, והרווח הגיע ל-1.19 דולר למניה, לעומת צפי ל-1.17 דולר למניה. (לקראת דוחות גוגל)

הדוחות בוול סטריט "יעירו את השוורים?"

אפל נסחרה לקראת פרסום דוחותיה מחר. לפי סקר "בלומברג", צפויה אפל להציג ירידה של כ-2% ברווח הנקי ל-12.8 מיליארד דולר (או 13.48 דולר למניה) - הירידה הראשונה ברווחי הבחרה מזה עשור, וכן עלייה של 18% בהכנסות ל-54.8 מיליארד דולר - מה שצפוי להיות קצב הגידול האיטי ביותר בהכנסות הרבעוניות של החברה, מאז 2009. (לסיפור המלא)

מניית מלאנוקס ריכזה עניין לקראת פרסום דוחותיה הרבעוניים מחר.

על פי דיווח ב-CNBC, מיקרוסופט מנהלת שיחות לקראת השקעה אפשרית של סכום הנע בין מיליארד דולר ל-3 מיליארד דולר ברכישה של חברת דל .

טבע הודיעה כי תפרסם את דוחותיה הכספיים ב-7 בפברואר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]