לראשונה מזה עשור: אפל עלולה להציג מחר ירידה ברווח

לאחר שצנחה בכמעט 30% ב-3 החודשים האחרונים, צפויה ענקית הטכנולוגיה לדווח מחר על תוצאותיה הכספיות ■ אנליסטים מעריכים: הרווח יירד בכ-2% ■ הסיבה: חשש מירידה בקצב המכירות של האייפון 5 והטאבלטים

האם מניית אפל , שצנחה בכמעט 30% בשלושת החודשים האחרונים, תמשיך בהתרסקות? לפי חלק מהערכות האנליסטים, ייתכן מאד שכן. ענקית הטכנולוגיה צפויה לדווח מחר (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי הראשון של 2013, תוך שמרבית ההערכות מצביעות על ירידה ברווחים - לראשונה מזה יותר מעשור.

לפי סקר "בלומברג", צפויה אפל להציג ירידה של כ-2% ברווח הנקי ל-12.8 מיליארד דולר (או 13.48 דולר למניה), וכן עלייה של 18% בהכנסות ל-54.8 מיליארד דולר - מה שצפוי להיות קצב הגידול האיטי ביותר בהכנסות הרבעוניות של החברה, מאז 2009. בכל רבעון מאז שנת 2003, נציין, הציגה אפל עלייה של 10% ומעלה ברווח הנקי.

קרנה של אפל ירדה באחרונה בעקבות מספר דיווחים מדאיגים, וביניהם חשיפת ה"וול סטריט ג'ורנל" בדבר האטה אפשרית במכירות האייפון 5 של החברה. כעת, לאחר שצללה מהשיא שרשמה בספטמבר (705 דולר), רבים תוהים אם דוחות אפל יצליחו לתמוך במניה, או שהיא תמשיך להעיב על השווקים.

משקלה של אפל במדד ה-S&P500 עומד על 3.8% ומשקלה בנאסד"ק עומד על כ-10%. המנייה צנחה כאמור בכמעט 30% מאז ספטמבר, תוך שהיא מוחקת למשקיעים 190 מיליארד דולר (בשווי שוק של החברה). כלכלנים ואנליסטים, לבינתיים, ממשיכים להיות מודאגים.

"הסנטימנט יכול להיות רע יותר", אמר פטר קרזריס, אנליסט ב-Thrivent Financial. "נצטרך לראות מהלך בסיסי יותר כדי לשנות את הסנטימנט, ונראה אם הדברים באמת ישתנו".