העליות בבורסה נחלשו בסיום: מדד הבנקים טיפס ב-2%

בחירות 2013: הליכוד-ביתנו עם 31 מנדטים, "יש עתיד" של יאיר לפיד עם 19 מנדטים ■ באירופה: דיונים בדבר מתן אשראי ישיר לבנקים ■ מלאנוקס תסכם הלילה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את 2012; מה תהיה התחזית?

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ד') למן הפתיחה בעליות שערים על רקע תוצאות הבחירות הכלליות לכנסת, לפיהן גם בכנסת הבאה ירכיב בנימין נתניהו את הממשלה, בעוד רשימת הליכוד-ביתנו זכתה ל-31 מנדטים. בשעה האחרונה של המסחר נחלשו העליות. ברקע, הגיבו המשקיעים גם לחדשות מהשווקים בחו"ל, שם נושק מדד ה-S&P 500 ל-1,500 נקודות, בעוד באירופה דנו שרי האוצר של גוש האירו בהענקת אשראי ישירות ממנגנון הייצוב האירופי (ESM) לבנקים ביבשת. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.13 מיליארד שקל.

הבחירות, תחילה. הליכוד-ביתנו סופגת מכה בבחירות לכנסת ה-19, כשהרשימה זוכה ל-31 מנדטים בלבד. המנצח הגדול של הבחירות הללו הוא יאיר לפיד, עם 19 מנדטים ל"יש עתיד". העבודה בראשות יחימוביץ' זוכה ל-15 מנדטים בלבד. לאחר ספירה של 99% מהקולות, מסתמן שיוויון בין גוש הימין לשמאל (כל אחד עם 60 מנדטים). (לסיפור המלא)

בדיקת "גלובס": איך להרוויח בבורסה ביום שאחרי הבחירות?

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, התייחס אתמול בערב לתוצאות מדגמי הבחירות, ואמר כי "משימת הקיצוץ התקציבי הופכת במציאות הפוליטית החדשה ממשימה קשה למשימה קשה מאוד ואילו העלאות מיסים מתרחקות אף יותר. בבוקר שאחרי הבחירות ברור פחות מתמיד מי יהיה שר האוצר החדש וכיצד יצליח ראש הממשלה לרצות את בליל האידואולוגיות של השותפים הקואליציוניים החדשים ולהניע את אישור התקציב לשנתיים הקרובות". (כיצד ישפיעו הבחירות על השוק?)

ובמעבר חד לאירופה, שם דנו אמש שרי האוצר של גוש האירו באופן פעולתו של מנגנון הייצוב האירופי, ה-ESM, ובפרט במנדט המנגנון להלוות אשראי ישירות לבנקים ביבשת, ללא תיווך ממשלתי. עוד במסגרת הפגישה, אישרו השרים מתן סיוע כספי נוסף לממשלת יוון, בהיקף של 9.2 מיליארד אירו (12.3 מיליארד דולר) החודש. (לסיפור המלא)

בוול סטריט, ממשיכה סוגיית תקרת החוב להעיב, בעוד הקונגרס צפוי השבוע להצביע על העלה זמנית של התקרה - לכשלושה חודשים. מדד ה-S&P 500 עלה אתמול מזה היום ה-5 ברציפות והוא רחוק 7 נקודות בלבד מרמת ה-1,500 נקודות.

מלאנוקס תדווח הלילה

מלאנוקס צפויה לסכם את הרבעון הרביעי של 2012 ואת השנה עולה היום לאחר נעילת המסחר בוול סטריט.

מניית כיל המשיכה לרכז מחזורים גבוהים מאוד וסגרה בעלייה חדה.

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי , הגיש הצעת הסדר חוב משופרת לבעלי האג"ח של הקבוצה. עיקרי ההצעה: "תספורת" של 600 מיליון שקל לבעלי האג"ח ולהבנקים, במקביל להזרמת כ-300 מיליון שקל במזומן, הקצאת 10% ממניות הקבוצה לבעלי האג"ח, ושיעבוד של 50% ממניות החברה-הבת, אי.די.בי פתוח .

במסגרת ההצעה המשופרת, הגדיל דנקנר את היקף המזומן שיזרים במסגרת ההסדר - בהיקף של 300 מיליון שקל, תוך שהוא מציע קיצור בזמני התשלומים - וכאמור, יעניק לבעלי האג"ח והבנקים 10% ממניות אי.די.בי, במעמד החתימה.

אלביט הדמיה ריכזה עניין לאור הערכות בשוק ההון כי קרן יורק פעלה הימים האחרונים, וביחד עם מספר בנקים זרים, רכשו אג"ח של חברת הנדל"ן בהיקף של 150-200 מיליון שקל. הרכישות בוצעו ברמות מחירים נמוכות משמעותית מהשווי פארי של האג"ח.

בטר פלייס מקבוצת החברה לישראל במוקד, לאור מינויו של דן כהן, ששימש עד לפני כשנה כסמנכ"ל אסטרטגיה בחברה, למנכ"ל זמני בבטר פלייס העולמית ובישראל. (לסיפור המלא)

בריינסוויי מצפה להגיע להסכם עם חברת מכשירים רפואיים בארה"ב ברבעון הראשון של 2013, אשר תשווק ותפיץ במדינה את מכשיר ה-Deep-TMS של החברה לטיפול בחולי דיכאון. כך מסר עוזי סופר, מנכ"ל החברה, בראיון ל"בלומברג" שפורסם השבוע.

חברת פלוריסטם דיווחה על כך שמדענים בכירים בפלורסיטם יציגו עדכונים והתפתחויות הקשורים לטכנולוגיה התלת ממדית מוגנת הפטנטים של החברה. חידושים אלה כבר ייושמו במתקן הייצור החדש והמתקדם של פלוריסטם, אשר מייצור תאי שילייה דמוי-מזנכימילים סטרומלים נצמדים (ASCs).

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]