אנשי העסקים עם החזקות הספורט הכי יקרות בספורט האמריקאי

ג'רי ג'ונס, עם מניות בשווי 1.83 מיליארד דולר בדאלאס קאובויז - ברשימה של "פורבס"; גם מייסד מיקרוסופט פול אלן, עם קבוצות פוטבול וכדורסל - בפנים

מגזין הכלכלה "פורבס" החל בשנת 1998 לבדוק את שווי קבוצות הספורט בליגות המקצועניות בארצות הברית, ומאז צמחה התעשייה בממדים מדהימים.

כך למשל, קפץ ב-14 השנים האחרונות השווי הממוצע של קבוצה מליגת הפוטבול (NFL) בשיעור של 284%, וכיום הוא מסתכם ב-1.11 מיליארד דולר. בליגת הבייסבול הערך הממוצע של קבוצה עומד על 605 מיליון דולר, קפיצה של של 212%. ב-NBA (כדורסל) הסכום עומד על 509 מיליון דולר לקבוצה (205%+), ובליגת ההוקי קרח, ה-NHL, על 282 מיליון דולר (126%+).

הזינוק בשווי הקבוצות הפך את ארגוני הספורט להשקעות מניבות. בניגוד לעבר, הספורט המקצועני בארצות הברית הוא כיום עסק שאפשר לעשות ממנו הרבה כסף. לכן, ב"פורבס" החליטו לבדוק מי הם 10 בעלי ההחזקות בקבוצות שיש בידם את פוטנציאל ההכנסה הגדול ביותר ביום שיחליטו למכור.

שווי ההחזקות של הבעלים ברשימה של "פורבס" נקבע לפי האחוזים שלהם בקבוצה, בקיזוז החובות של הקבוצה - וזאת בהתאם לשווי המוערך של הקבוצה. במקום הראשון ג'רי ג'ונס, הבעלים של דאלאס קאובויז מה-NFL, עם החזקות בשווי 1.83 מיליארד דולר. שנייה משפחת קראפט, שמחזיקה במניות בגובה 1.37 מיליארד דולר בקבוצת ה-NFL ניו אינגלנד פטריוטס. במקום השלישי משפחת דולאן, שבבעלותה מניות בשתי קבוצות מקצועניות: ניו יורק ניקס (NBA) וניו יורק ריינג'רס (NHL), בשווי כולל של 1.28 מיליארד דולר.

קבוצת הפוטבול פילדלפיה איגלס שייכת למקום הרביעי ברשימה - ג'פרי לורי - עם שווי החזקות של 1.16 מיליארד דולר. לאחד ממייסדי מיקרוסופט, פול אלן, יש החזקות בשווי זהה אצל שתי קבוצות: סיאטל סיהוקס (פוטבול) ופורטלנד טרייל בלייזרס (NBA).

יתר בעלי החזקות הספורט הכי יקרות בספורט האמריקאי: ג'יימס אירסיי (אינדיאנפוליס קולטס, פוטבול) - 1.11 מיליארד דולר; משפחת שטיינברנר (ניו יורק יאנקיז, בייסבול) - 1.09 מיליארד דולר; משפחת יורק (סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס, פוטבול) - 1.05 מיליארד דולר; סטן קרונקי (סט. לואיס ראמס, פוטבול; קולורדו אבלאנש, הוקי קרח; דנבר נאגטס, כדורסל) - 1.03 מיליארד דולר; פטריק בוולן (דנבר ברונקוס, פוטבול) - 985 מיליון דולר.