האם התשלומים של נתניהו לבנט ושקד היו חוקיים?

תנועת אומ"ץ מבקשת מרשות המסים לחקור אם, במקרה שנעשו תשלומי שכר פרטיים מכיסו של נתניהו לנפתלי בנט ולאיילת שקד כשעבדו בלשכתו, מדובר בעבירות פליליות של אי-תשלום מס הכנסה ■ הליכוד: הכול נעשה בהתאם לחוק

האם התשלומים ששילם בנימין נתניהו, על-פי הפרסומים מכיסו הפרטי, לנפתלי בנט ולאיילת שקד הם תשלומים חוקיים? את זאת מתבקשת רשות המסים לבדוק, על-פי פנייתה של עמותת אומ"ץ לראש הרשות, דורון ארבלי.

ל"גלובס" נודע כי אומ"ץ פנתה בבקשה שהרשות תחקור אם, במקרה שאכן נעשו תשלומי שכר פרטיים מכיסו של נתניהו, מדובר בעבירות פליליות הכוללות אי-תשלום מס הכנסה, אי-דיווח לרשויות המס והימנעות מהקצבות סוציאליות הנדרשות בחוק, לקרן פנסיה, פיצויים ודמי הבראה.

יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, כתב לראש רשות המסים, דורון ארבלי, כי "בימים האחרונים פורסם בכלי התקשורת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתקופה שבה כיהן כראש האופוזיציה וכן בתפקידיו המיניסטריאליים, שילם מחשבונו הפרטי בצ'קים או במזומן לכמה מעובדי לשכותיו, וביניהם נפתלי בנט, איילת שקד ואחרים".

בנט מכהן כיום כיו"ר מפלגת הבית היהודי, ובימים הקרובים הוא אמור להתחיל במשא-ומתן קואליציוני מול נתניהו, על הצטרפות אפשרית של סיעתו לקואליציה בראשות נתניהו. שקד, מספר 5 ברשימת הבית היהודי, מתחילה כעת את כהונתה כחברת כנסת מטעם הסיעה.

לדברי אבנרי, "אומ"ץ מבקשת לדעת האם התשלומים הללו דווחו כחוק לשלטונות המס, הן על-ידי נתניהו כמעביד והן על-ידי עובדי הלשכה מקבלי השכר. גם נושא ההפרשות לביטוח לאומי ולגופים אחרים טעון בדיקה".

בעבר פורסם כי בעת שנתניהו כיהן כיו"ר האופוזיציה, בשנים 2006-2007, שימש בנט כראש לשכתו, ושקד הייתה יועצת בלשכה. אלא שנתניהו שילם לשניהם מכיסו הפרטי, מאחר שהעסיק יועצים רבים מדי בשכר על חשבון הלשכה.

על-פי הפרסומים, התשלומים נעשו באופן בעייתי, ללא חשבוניות או תלושי משכורת כדין. תשלומים אלה נעשו מחשבונו הפרטי של נתניהו, בלא ידיעתה של רעייתו שרה נתניהו. כשזו גילתה את הדבר, היא חוללה מהומה, הודיעה כי ההסדר יופסק, ואף דרשה מהשניים להשיב את הכספים ששולמו להם על-ידי נתניהו באופן פרטי.

מהליכוד נמסר בתגובה: "מדובר במקדמת שכר שהוחזרה תוך פחות מחודש, ועל כן לא נוצר צורך בדיווח מס. הכול נעשה בהתאם לחוק".