קשת הכניסה כ-66 מיליון שקל מ"מאסטר שף"

זאת מפרסום וחסויות ■ ההערכות הן כי ההכנסות של קשת מפרק הגמר שישודר מחר יסתכמו ב-8 מיליון שקל נוספים ■ סקר: 17% מהציבור נוהגים לאכול בזמן הצפייה ב"מאסטר שף"; 21% ניסו לבשל בעצמם מנות שראו בתוכנית

זכיינית ערוץ 2 קשת הכניסה על-פי ההערכות קרוב ל-66 מיליון שקל מהעונה החולפת של "מאסטר שף" - כך נודע ל"גלובס". זאת ממכירת פרסום במקבצי הפרסומות ומחסויות.

על-פי הערכות, ההכנסה מחסויות היא 11 מיליון שקל, ומפרסום 55 מיליון שקל. על-פי ההערכה בשוק הפרסום, ההכנסות מפרק הגמר שישודר מחר (ג') יהיו כ-8 מיליון שקל. יש לציין כי לקשת יש הכנסות נוספות משיתופי-פעולה מסחריים.

העונה השלישית של ריאליטי הבישול הייתה התוכנית הנצפית ביותר בטלוויזיה בחורף 2012-2013, עם ממוצע צפייה של 37.5% ו-960 אלף צופים לפרק (ללא פרק הגמר).

זו העונה הנצפית ביותר של התוכנית עד כה, עם עלייה של 20% ברייטינג ו-31% במספר הצופים לעומת העונה הקודמת. פרק השיא של העונה השיג 41.1%, שהם כ-1.05 מיליון צופים. המחיר למפרסמים לנקודה עמד על 2,000 שקל.

קשת מתבססת בתפיסה המסחרית שלה סביב התוכנית על פעילות דומה שהפכה את התוכנית ללהיט באוסטרליה - שם משכו את המותג אל מחוץ למסך. זאת, תוך התבססות על משיכת לקוחות מתחום המזון והאביזרים הנלווים. זכורה במיוחד פעילות מסחרית עם חברת אסם, במהלכה בישלו המתמודדים בפתיתים באחד מפרקי התוכנית.

לידי "גלובס" הגיע סקר פנימי של קשת, שגילה כי הצפייה ב"מאסטר שף" מעוררת בצופים תיאבון, ועל כן ככל הנראה משפיע על דפוסי הצריכה שלהם בעקבות הצפייה.

הסקר, שנערך על-ידי מכון שילוב Millward Brown בינואר 2013 בקרב מדגם ארצי, אקראי ומייצג של כ-500 יהודים בוגרים, גילה כי כמחצית מהציבור הצופה בתוכנית חש לפתח תחושת רעב.

התיאבון מתעורר יותר אצל נשים. 54% מהנשים הסכימו שהצפייה בתוכנית מעוררת את תאבונן, לעומת 39% מהגברים. 17% מהציבור נוהג לאכול בזמן הצפייה בתוכנית, ולמעשה כרבע מאלה שגילם מתחת לגיל 40 אוכלים בזמן הצפייה בתוכנית.

44% מהציבור העידו כי הצפייה ב"מאסטר שף" עוררה בהם חשק לבשל, 21% מהציבור ניסה לבשל מנות שראו בתוכנית, מרביתם נשים, בגילאי 40-59 ובעלות הכנסה מעל הממוצע. 17% מהציבור אף התחילו לבשל יותר בעקבות הצפייה בתכנית.

התוכנית גובתה בפעילות באתר האוכל של mako, "אוכל טוב", שהפך בזמן שידור התוכנית לאתר האוכל המוביל בישראל מאז עליית "מאסטר שף".

גם בפייסבוק נספרו קרוב לחצי מיליון לייקים לעמוד התוכנית, וכ-45 אלף תגובות נכתבו לפרסומי העמוד.

העיסוק באוכל הביא את הזכיינית קשת לפעילות שיווקית חוץ-מסכית מאסיבית סביב התוכנית. בין היתר התקיים שיתוף-פעולה עם מותג המשקאות ספרינג טי, שניצל את נטיית גולשי הרשת הצילום החברתית אינסטגרם לצלם את מזונם. במסגרת תחרות על חופשה בחו"ל, העלו הצופים כ-25 אלף תמונות של מנות פרי-יצירתם או ממסעדה אשר סעדו בה לאינסטגרם.

המותג "מאסטר שף" גם הורחב לסדנאות מזון (בתשלום) בשיתוף-פעולה עם "לגעת באוכל", ובשבוע שעבר הושק גם ספר המתכונים של העונה השלישית של התוכנית.

מאסטר שף
 מאסטר שף