מה חיפשנו ב-2012? סלולריים, עורכי-דין ודילים למסעדות

3 מיליון מבקרים במגוון אתרי זאפ חיפשו מחירים, סיפקו חוות דעת וקראו המלצות לפני ששלפו את הארנק

כמעט כל קנייה או הזמנת שירותים מתחילה בחיפוש אחר מידע באינטרנט, כך שמנועי החיפוש הפכו להיות הצעד הראשון לקבלת אינדיקציה למחיר, כפלטפורמה לקריאת המלצות או השמצות ולקבלת מידע כמו מספר טלפון של שרברב או תחנת מוניות.

מניתוח החיפושים של כ-3 מיליון גולשים שביקרו באתרי ZAP GROUP בשנת 2012 עולה שהישראלים אוהבים לכתוב ביקורות, כאשר מתוך 15,000 ביקורות שנכתבו באתרי זאפ ב-2012, כ-70% היו חיוביות. חלוקת הביקורות היא: 63% על חנויות ו-37% על מוצרים.

הקטגוריה שבה נכתבו הכי הרבה חוות דעת, חיוביות ושליליות, היא פיצריות. במקום השני, בצד השלילי והחיובי, נמצאות מוניות, ובשני הצדדים נמצאות גם חנויות פרחים. בצד החיובי גם וטרינרים זוכים לחוות דעת טובה.

מתי אוהבים לגלוש? היום הנפוץ הוא יום ראשון (11% מעל הממוצע), השעות הנפוצות הן 11:00 עד 18:00 ו-20:00-22:00.

בתי עסק - מוניות בראש

את רשימת בתי העסק הפופולריים לשנת 2012 פותחות תחנות המוניות, כך שלמרות שימוש באפליקציות יעילות להזמנת מונית - רבים מחפשים מספרי טלפון למונית ברשת. במקום השני חיפשו הגולשים פיצריות, במקום השלישי מוסכים, לאחר מכן בתי דפוס, אולמות וגני אירועים, פרחים, מרפאות וטרינריות, אוטובוסים או רכבי הסעה, מכוני בדיקה ורישוי, ולבסוף - מסעדות.

מוצרים - סלולריים וטלוויזיות

בראש עשרת החיפושים הפופולריים בזאפ השוואת מחירים נמצאים הטלפונים הסלולריים. לאחר מכן מסכי טלוויזיה, מחשבים ניידים, מצלמות, מקררים, טאבלטים, שעוני יד, מכונות כביסה, כלי עבודה ולסיום - מזגנים.

בעלי מקצוע - מחפשים עורכי דין

בעלי המקצוע המבוקשים בזאפ הם עורכי דין. במקום השני - דואגים הגולשים לחיות המחמד שלהם ומחפשים אחר וטרינרים. לאחר מכן מתווכים, קוסמטיקאיות, רופאי שיניים ומורים לנהיגה, המקדימים בחיפוש את האינסטלטורים, את סוכני הביטוח, את רופאי הנשים ואת רואי החשבון,שסוגרים את העשירייה המובילה.

דילים - רוצים ארוחה זולה

הקופונים שכבשו את הצרכן הישראלי בסערה שינו את הרגלי הצריכה בענפים רבים שבהם קודם מחפשים אחר הדיל הטוב. הדיל המבוקש הוא לארוחה במסעדות, לאחר מכן מוצרי אלקטרוניקה, ואחר כך צימרים ובתי מלון, ספא וטיפולים. במקום החמישי ציוד לבית ולגינה.

תיירות - אוהבים את ברצלונה

60% מחפשים חבילות נופש (בעיקר בתקופת הקיץ), כ-30% מחפשים טיסות סדירות (בעיקר בתקופת החורף), 5% מחפשים מידע על טיולים מאורגנים ו-2% על טיולי סקי.

מה הם היעדים הפופולריים? תלוי בעונת השנה ובמצב הביטחוני, שהרחיק למשל את טורקיה לחלוטין מעשרת היעדים הנפוצים. את הרשימה הקיצית פותח האי רודוס, אחריו הרקליון בקפריסין ובורגס שלישית. במקום הרביעי, ברצלונה, לאחר מכן פראג, ורנה ומלטה, רומא בנגקוק ובודפסט. בחורף היעדים דומים אולם הסדר שונה: היעד הראשון בחיפושים היא מלטה, לאחר מכן פראג, ברצלונה, רומא, רודוס - לרשימה זו מצטרפת גם ניו-יורק, הרקליון, בודפשט, ברלין ואתר הסקי בנסקו.

מסעדות - הכי אוהבים איטלקיות

ז'אנר המסעדות הנפוץ ביותר בחיפושים באתר זאפ Rest, הוא מסעדות איטלקיות, לאחר מכן מסעדות בשריות, במקום השלישי מסעדות סושי, לאחר מכן בתי קפה. במקום החמישי חיפשו הגולשים מסעדות בתל-אביב. המסעדות החלביות דורגו במקום העשירי אחרי מסעדות דגים, מסעדות סיניות, מסעדות כשרות (מקום 8) ומסעדות המגישות ארוחת בוקר. מה המזון הנפוץ ביותר שמזמינים הגולשים הביתה? 30% פיצה, 29% המבורגר/בשר, 16% סושי.

מחירונים - מקבלנים ועד גני ילדים

לפי מדדי החיפוש במחירוני זאפ, המחירון הנפוץ ל-2012 היה בתחום אספקת עץ, במקום השני מחירוני מוניות, לאחר מכן במחירוני שיפוצים ומורי הנהיגה, חומרי בניין ומיזוג אוויר, וטרינרים, קבלני בניין ולבסוף - מחירי גני הילדים.

ביטוחים - מחפשים ביטוחי רכב

ענף הביטוח הפופולרי ביותר לחיפושים הוא רכב (86%), בפער גדול נמצאים ענפי ביטוחי הדירה ונסיעות לחו"ל (6% כל אחד) וביטוח משכנתא (2%

מתחתנים - השמלה הכי חשובה

אחרי שנרגעה ההתרגשות עם ההכרזה על חתונה, בני הזוג מסתערים על האינטרנט בחיפוש אחר שמלת כלה מושלמת, לאחר מכן גן אירועים ואולמות אירועים, עיצוב שיער, איפור ותכשיטים - ורק במקום התשיעי נמצאים בגדי החתן. אחריהם מידע על אירועים בטבע. שיהיה במזל.

זאפ
 זאפ

זאפ
 זאפ