אפריקה מגורים רוכשת את פעילות תמא 38 מדניה סיבוס

לאחר שתאושר העסקה בכוונת אפריקה מגורים להתמקד בעיקר בתיקון השני לתמ"א 38 - הריסה ובנייה מחדש של בנייני מגורים

מעבירים מיד ליד. אפריקה ישראל מגורים, מקבוצת אפריקה ישראל, רוכשת את מלוא אחזקותיה של דניה סיבוס בחברת דניה 38 בתמורה לכ-4.75 מיליון שקל. העסקה כפופה עדיין לאישורה של האסיפה הכללית של אפריקה ישראל מגורים. לאחר שתאושר העסקה בכוונת אפריקה מגורים להתמקד בעיקר בתיקון השני לתמ"א 38 - הריסה ובנייה מחדש של בנייני מגורים.

חברת דניה 38, בניהולו של נועם בנימיני, עוסקת בייזום והקמת פרויקטים במסגרת תכנית המתאר הארצית תמ"א 38 לחיזוקם של מבנים קיימים במטרה לשפר את עמידותם בפני רעידת אדמה, או לחילופין במסגרת תמ"א 38/2, להריסה ובנייה מחדש של בנייני מגורים שלא נבנו בהתאם לתקן הישראלי לרעידות אדמה.

החברה פעילה כבר מהמחצית השנייה של 2011 אולם עד כה טרם יצאה לביצוע של אף אחד מהפרויקטים בתחום זה. הסכם מכירת החברה לאפריקה מגורים מאפשר הצצה ראשונה למצב העדכני של הפרויקטים השונים. מדובר ב-7 פרויקטים בערים רמת גן וגבעתיים, כולם טרם קבלת היתר בנייה וחלקם הארי עוד טרם הגשת בקשה להיתר ברשות המקומית, כך על פי הדיווח של החברה לבורסה. עוד על פי הדיווח, הפרויקטים האמורים עתידים ליצור לחברה 103 דירות למכירה ברמת גן ו-48 דירות למכירה בגבעתיים. מלבד פרויקטים אלו, החברה נמצאת בשלבי מו"מ מול בעלי דירות ב-28 פרויקטים נוספים.

החברה מעסיקה 5 עובדים שעלות העסקתם (נכון לדצמבר 2012) עומדת על כ-145 אלף שקל. עם רכישת החברה על ידי אפריקה מגורים צפויה מצבת כח האדם להישאר כפי שהיא בשלב זה.

אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "ההחלטה על רכישת דניה 38 תואמת את האסטרטגיה של אפריקה ישראל מגורים להרחבת תחומי פעילותה העסקית. השתלבותה של דניה 38 בפעילות החברה תאפשר את הקמתם ושיווקם של הפרויקטים המוזכרים בלוחות זמנים קצרים. בכוונתנו להתמקד בעיקר בפרויקטים במסגרת התיקון השני לתמ"א 38, כלומר הריסה ובנייה ומחדש של בנייני מגורים ישנים הזקוקים לחיזוק. לאור מצבה האיתן של החברה ויתרות הנזילות הגבוהות העומדות לרשותה, ממשיכה אפריקה ישראל מגורים לפעול לאיתור קרקעות חדשות והזדמנויות עסקיות, שיאפשרו הרחבת תחומי פעילות הסינרגטיים לפעילותה העסקית".