מתי גולן ונרי אבנרי יקבלו תעודת הוקרה על ביקורת התקשורת

גולן יקבל את פרס האגודה לזכות הציבור לדעת: "על אף מפת האינטרסים והבעלויות, והיותו של שוק התקשורת צר ומצומצם, הוא אינו נוהג משוא פנים במושאי הביקורת שלו, וביושרה רבה מפנה חיצים חדים בכל כיוון"

האגודה לזכות הציבור לדעת תעניק למתי גולן, בעל טור ב"גלובס", ולנרי אבנרי, תעודת הוקרה מיוחדת במסגרת הטקס למתן פרס לביקורת התקשורת ע"ש אברמוביץ. ועדת השופטים של הפרס הישראלי לביקורת התקשורת החליטה להעניק לגולן את הפרס לאור "כתיבתו החריפה בנושאי ביקורת התקשורת, שזכתה להערכת האגודה לזכות הציבור לדעת כבר בשנת 2000, עת הוענק לו הפרס הישראלי לביקורת התקשורת".

עוד הוסיפה הוועדה כי "אנו שמחים לראות כי גם כעבור 13 שנה, גולן לא פסק, לא הרפה ולא הפחית מאמירתו הציבורית בנושא, אשר אנו רואים בו חשיבות רבה. במאמריו הרבים, גולן אינו ירא לתקוף גורמים, גופים ונושאים מגוונים בעולם התקשורת הישראלית. על אף מפת האינטרסים והבעלויות, והיותו של שוק התקשורת צר ומצומצם, הוא אינו נוהג משוא פנים במושאי הביקורת שלו, וביושרה רבה מפנה חיצים חדים בכל כיוון".

את בחירתו של אבנרי נימקו בוועדת השופטים ואמרו כי "מפעל הארכיב התקשורתי שמחזיק אבנרי באופן עצמאי ובהיקף מעורר השתאות הינו יחיד במינו. הנגישות להקלטות עבר הינה בעלת ערך רב עבור חקר התקשורת הישראלית ומשמשת כלי חשוב במלאכת הביקורת עליה ועל שלל גורמים ואישים".

עוד הוסיפה הוועדה כי "בצד הארכיון, מר אבנרי מתמיד בכתיבה חריפה ואמיצה הקוראת תיגר כנגד מגוון אישים, גופים ונושאים. הביקורת שהוא מביע באמצעות כתיבתו ובלשון שווה לכל נפש, אינה פוסחת על אף חלק בקשת הפוליטית. כל זאת ללא תמיכה או סיוע חיצוני אלא מתוך אמונה בחשיבות העניין ודחף פנימי לשפוך אור על המתרחש בציבוריות הישראלית לטובת האזרח המצוי".

רק אתמול הודיעה האגודה כי היא תעניק השנה את פרס ביקורת התקשורת לאתר "העין השביעית". זאת, לצד מתן פרס לפי בחירת הקהל לחני לוז, שהקימה לפני שש שנים את תדמי"ת, המרכז לתגבור הדמוקרטיה במדיה הישראלית. טקס הענקת הפרסים והתעודות ייערך ב-10 במארס בבית סוקולוב בתל אביב.