מכרז דירות בראשל"צ: גינדי הציעו פי 3 מהמינימום - וזכו

הצעתה של גינדי החזקות במכרז עמדה על כ-61 מיליון שקל, בעוד מחיר המינימום שהציב המינהל עמד על כ-20 מיליון שקל בלבד ■ מדובר בסכום הגדול פי 3 מהסכום אותו תשלם החברה על הקרקע

גינדי החזקות זכתה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל בראשון לציון לבניית 108 יחידות דיור במערב העיר. מדובר במגרש בשטח כ-4.4 דונם הצמוד למגרשים אחרים בהם זכתה החברה במכרז לפני כשנתיים. הצעתה של החברה עמדה על כ-61 מיליון שקל, בעוד מחיר המינימום שהציב המינהל עמד על כ-20 מיליון שקל בלבד. מדובר בסכום הגדול פי 3 מהסכום אותו תשלם החברה על הקרקע.

העובדה שמדובר במתחם צמוד לפרויקט אחר של החברה, הפכה אותו לאטרקטיבי מאוד בעבורה וזאת ככל הנראה הסיבה למחיר הגבוה אותו הייתה מוכנה לשלם בעבורו. בנייתו של פרויקט חדש בצמוד לפרויקט שנמצא כעת בבנייה, מגדלי הלאום, בהחלט מהווה יתרון הן בלוגיסטיקה של הבנייה והן בשיווק. מלבד הצעתה של גינדי החזקות הוגשו למכרז זה 6 הצעות נוספות. החברה תוכל לבנות על המגרש שני בנייני מגורים בגובה 14 קומות.

זכייתה של החברה במכרז משקפת שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח בגובה 647.2 אלף שקל. מעניין לראות, שלמרות שהחברה הציעה סכום הגבוה בצורה משמעותית ממחיר המינימום של המינהל, הוא עדיין נמוך משווי קרקע ליחידת דיור אותו שילמה החברה במכרז בו זכתה במארס 2011.

במכרז האמור, המאפשר בניית 130 יחידות דיור, שילמה החברה לא פחות מ-860.6 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח. אגב, גם במכרז ההוא, אליו הוגשו לא פחות מ-12 הצעות שונות, הייתה הצעתה של החברה גבוהה באופן משמעותי ממחיר המינימום.

ההפרש בין סכום הזכייה כעת לסכום הזכייה במרץ 2011 עומד על כ-24% בשווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח. הפרש זה מעיד על ירידה במחיר הקרקע בתקופה האמורה. כעת נותר לראות האם העובדה שהחברה שילמה כ-24% פחות על הקרקע והפיתוח תגרום לה למכור את הדירות במחיר הנמוך בשיעור דומה ללקוחות.

אבי גינדי, מבעלי גינדי החזקות מסר היום כי "ההצעה בה זכינו גבוהה ב-3,000 שקל בלבד ליחידת דיור מההצעה השנייה שהוגשה. למכרז ניגשו 6 חברות נוספות, שהציעו מחיר קרוב למחיר בו אנו זכינו במכרז, מה שמעיד על האטרקטיביות של המגרש. זה המגרש האחרון במערב ראשון לציון הסמוך לפרויקט שלנו, גינדי מגדלי הלאום. בכוונתנו להשקיע בפרויקט כ-216 מיליון שקל כולל מע"מ".