הכשרת הישוב השכירה ל-DHL מחסנים בפולין ב-5 מ' ש' לשנה

כיום מחזיקה החברה בבעלותה בארבעה מרכזים לוגיסטיים פעילים בפולין ובמחצית ממרכז לוגיסטי ברומניה, שמהם מושכרים כיום שטחים בהיקף כולל של 315 אלף מ"ר

קבוצת הכשרת הישוב בשליטת איש העסקים עופר נמרודי מחזקת את פעילותה בתחום המרכזים הלוגיסטיים בפולין. זאת לאחר שהחברה, באמצעות החברה הבת MLP, השלימה לאחרונה כמה עסקאות להשכרת מבנים בשטח כולל של 26 אלף מ"ר. המרכזית שבהן היא השכרת שלושה מחסנים לוגיסטיים לחברת השילוח הבינלאומית DHL, המתפרסים על שלושה פארקים שונים שבבעלותה בשטח כולל של 13.5 אלף מ"ר, תמורת דמי שכירות שנתיים של כ-5 מיליון שקל (כ-1 מיליון אירו).

החברה רכשה בדצמבר 2012 פארק לוגיסטי חדש, הממוקם סמוך לפארק טיכה, בדרום פולין, שאכלוסו הושלם לאחרונה. כיום מחזיקה החברה בבעלותה בארבעה מרכזים לוגיסטיים פעילים בפולין ובמחצית ממרכז לוגיסטי ברומניה, שמהם מושכרים כיום שטחים בהיקף כולל של 315 אלף מ"ר. זאת לעומת 170 אלף מ"ר שטחים מושכרים ב-2007. כמו כן, לרשות החברה זכויות בנייה משמעותיות נוספות בהיקף 678 אלף מ"ר המיועדים לפיתוח, המהוות את פוטנציאל הצמיחה העיקרי של החברה לשנים הקרובות.

בניית המרכזים הלוגיסטיים על ידי MLP מבוצעת בשיטה של Tailor made, כלומר הקמת מרכז לוגיסטי בהתאם לחוזה חתום עם לקוח ולא באופן ספקולטיבי. כל השוכרים חתומים על חוזים ארוכי טווח וכוללים את Electrolux, חברת השילוח של מקדונלדס, פיליפ מוריס, פיאט, מגנה, בוש ועוד.

בסה"כ משכירה היום החברה שטחים לכ-70 שוכרים בכל ששת הפארקים הלוגיסטיים שבבעלותה. לדברי מיכה שפירא, מנכ"ל MLP, "החברה מצויה במגמת צמיחה מתמדת ומציגה גידול של 30-50 אלף מ"ר בשטחים להשכרה מדי שנה. בתוך שש שנים השלימה החברה גידול של כ-150% בשטחים המושכרים, המבוסס על חוזים ארוכי טווח עם שוכרים איכותיים. לאור הביקוש הגובר למרכזי השכרה לוגיסטיים, רכשנו לאחרונה מתחם נוסף באזור פולין ואנו ממשיכים לפעול להרחבת הפעילות הזו עם איתור לקוחות פוטנציאליים נוספים לצד פיתוח והשבחת השטחים שברשותנו".