נחתם ההסכם להעברת זכויות תפעול נמל אילת לפפו ספנות

שטייניץ: "זוהי אבן דרך משמעותית לפתיחת נמלי ישראל לתחרות וקידום הענף"

במשרדי רשות החברות במשרד האוצר בירושלים נערך היום אירוע החתימה של העברת זכויות תפעול נמל אילת לחברת "פפו ספנות" שבבעלות האחים נקש. החברה תפעיל את הנמל במשך 15 שנים, עם אופציה להארכה ב-10 שנים נוספות, זאת בתנאי שתעמוד ביעדים שהציבה המדינה במסגרת המכרז.

התמורה הכוללת שתקבל המדינה בעבור העברת הזכות לניהול ותפעול הנמל ל-15 שנים הבאות צפויה לעמוד על כ-120 מיליון שקל, כאשר עבור מימוש האופציה להפעיל את הנמל ל-10 שנים נוספות תקבל המדינה 105 מיליון שקל.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ בירך על החתימה ואמר: "כולנו תקווה כי הפרטת נמל אילת תביא להרחבת פעילותו, שיפור רמת השירות, הפחתת התעריפים ועוד. אני מברך את הזוכים על הצלחתם, ומאחל להם כי ימשיכו לפתח את הנמל ובכך להגדיל את תרומתו למשק הישראלי".

מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן " אני מברך את הרוכשים ואת רשות החברות הממשלתיות, סיומו המוצלח של הליך ההפרטה מהווה הישג חשוב ויש לזכור שהוא נועד לייעל ולשפר את נמל אילת, על מנת שנוכל להעצים את העיר ולהרחיב את הסחר הבינ"ל. יש לקוות כי אם סיומו של הליך ההפרטה בנמל אילת, יימשך תהליך ההפרטה בנמלי אשדוד וחיפה".

ממלא מקום מנהל רשות החברות, רוני פרידמן ציין כי "ההסכם שנחתם היום מהווה נדבך חשוב ביישום החלטת הממשלה משנת 2005 בעניין הרפורמה בנמלי ישראל. פיתוח הנמל יקדם את ענף הנמלים שהשפעתו על המשק בכלל, ועל כיסו של האזרח בפרט הינה משמעותית ביותר. בנוסף, ההסכם יתרום לפיתוחה של העיר אילת".