צמצומים? 352 מיליון אירו שרפו הקבוצות באירופה בחלון ההעברות

זה הסכום שהוציאו 5 הליגות הגדולות, עלייה של 25% מהחלון של 2012; הפרמיירליג אחראית על קצת יותר מ-40% מההוצאה הכללית

מועדוני חמש הליגות הבכירות באירופה (אנגליה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד) הוציאו סך של כ-352 מיליון אירו על העברות בחלון של ינואר 2013, שנסגר בלילה שבין חמישי לשישי. כך עולה מנתוני אתר transfermarkt.

מדובר על עלייה של קרוב ל-25% ביחס לבזבוזים של החלון החורפי אשתקד (ינואר 2012), שהסתכם בחמש הליגות הבכירות ב-282 מיליון אירו. עם זאת, הסכום עדיין רחוק מהשיא שנרשם בינואר 2011 - אז נרשמו העברות בשווי כולל של 501 מיליון אירו.

כרגיל, ההוצאות הגבוהות ביותר נרשמו בפרמיירליג האנגלית, הליגה העשירה מכולן: כ-146 מיליון אירו בסך הכל, כשהעסקה היקרה ביותר היתה זאת במסגרתה עבר דניאל סטארידג' מצ'לסי לליברפול עבור 15 מיליון אירו.

בסרייה A האיטלקית בזבזו בינואר על רכש כ-93 מיליון אירו, כשהעסקה המדוברת ביותר וגם הכי יקרה היא זאת שהנחיתה את מאריו באלוטלי במילאן, ששילמה עבורו 20 מיליון אירו למנצ'סטר סיטי.

בליגה הצרפתית הוציאו כ-61 מיליון אירו על רכישות חדשות, כשמרבית הסכום (40 מיליון אירו) מיוחס ללוקאש מורה, הברזילאי שפריז סן-ז'רמן סיכמה את קנייתו עוד בקיץ האחרון מסאו פאולו.

בבונדסליגה הסתכמו ההוצאות בכ-39 מיליון אירו (הכי יקר: איבן פריסיץ' הקרואטי, שנרכש על-ידי וולפסבורג מדורטמונד תמורת 7.5 מיליון אירו). בליגה הספרדית מוכת החובות והמשבר הכלכלי הסתכמו הקניות בקצת יותר מ-12 מיליון אירו.

מחוץ לחמש הליגות הבכירות, נרשמה פעילות משמעותית ביותר בליגה הרוסית, שהחלון שלה עדיין פתוח, וייסגר רק לקראת סוף פברואר. סך ההעברות של חורף 2013 בליגה הרוסית עומד כעת על 91.7 מיליון אירו, כשהשחקן הכי יקר שעבר הוא וויליאן הברזילאי (אנז'י מחצ'לקה רכשה אותו משחטאר דונייצק האוקראינית תמורת 35 מיליון אירו).