גאדג'טים: נקסוס 4 של גוגל ו-LG - האנדרואיד הכי טוב שיש

הסמארטפון ממותג הבית של גוגל ושמפותח ע"י יצרנית הטלפונים LG, הוא מהיר, יציב ונותן חוויה מצוינת ■ גב המכשיר עשוי מזכוכית, הוא היחיד בארץ המגיע עם גרסת אנדרואיד ג'לי בין, ולא צריך לחכות לעדכוני גרסה מהיצרניות

קטגוריית סמארטפוני האנדרואיד נשלטת על-ידי סדרת הגלקסי אס של סמסונג. התחרות מצד היצרניות השונות המציעות טלפונים עם מערכת ההפעלה של גוגל קיימת, אבל סמסונג הצליחה לבסס את מעמדה. אם עד היום הסיבה להעדיף מכשיר גלקסי אס הייתה מוצדקת ברוב המקרים, אנחנו יכולים להגיד שיש מתחרה, שלפחות כרגע הפך לפייבוריט שלנו - הנקסוס 4, עליו אחראית חברת LG.

ממשק: סדרת מכשירי הנקסוס היא מותג הבית של גוגל והיא אחראית עליו. כל המכשירים שיוצאים תחת קטגוריה זו מפותחים על-ידי גוגל ויצרנית הטלפונים. הפעם מדובר ב-LG, אבל בפעמים הקודמות סמסונג ו-HTC היו אחראיות על המכשירים.

לנקסוס יש שתי נקודות חשובות שהופכות אותו לעדיף ברוב המקרים על המתחרים. הדבר הראשון - הטלפון מגיע עם מערכת הפעלה נקייה של גוגל, ללא תוספות של היצרניות עצמן. מצד אחד, זה אומר שאי אפשר למצוא במכשירים כל מיני יישומים שיצרניות כמו סמסונג או סוני מובייל מספקות במכשירים שלהן. מצד שני, המכשירים עובדים בצורה חלקה ומהירה, כי אף אף אחד לא הכביד עליהם עם תוספות שונות.

הסיבה השנייה שהנקסוס עדיף, היא שעדכוני הגרסה שגוגל מפתחת למערכת ההפעלה מגיעים ישר ממנה. המשתמש לא צריך לחכות לייבואן/ליצרנית/המפעילה הסלולרית, שיואילו בטובם להתאים את עדכון הגרסה למערכת.

אל תזלזלו בעדכון גרסה, הנקסוס 4 הוא היחיד בארץ המגיע עם ג'לי בין בגרסה 4.1.2. המכשיר יציב בזכות זה, מהיר מאוד וזוכה לכל מיני תוספות קטנות, כמו צילום ב-360 מעלות ושירות Now, המספק פרטים שונים העוזרים לנהל את היום של למשתמש. למשל, מתי לצאת לפגישה לפי עומס התנועה או בשימוש בארה"ב באיזו תחבורה ציבורית כדאי להשתמש, אילו מקומות בילוי יש ליד אותו אדם ועדכונים לגבי טיסה שצריך להגיע אליה. את ה-Now ניתן להפעיל דרך הממשק באנגלית של הנקסוס 4 ואז צריך לחזור לממשק בעברית.

חומרה: מסך 4.7 אינץ' באיכות מוצלחת מאוד, רזולוציה של 768 על 1280 פיקסלים ועם ציפוי הגנה נגד שריטות מסוג גורילה גלאס 2. מעבד מרובע ליבות במהירות 1.5 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה RAM, תקשורת לטווח קצר מסוג NFC, לחיבור לאביזרים שונים בקלות וסוללה בהספק של 2100 מילי אמפר, שמאפשרת להגיע ברוב המקרים לשעות הערב המאוחרות.

עיצוב: מה שמיוחד בנקסוס 4 הוא גב המכשיר שעשוי מזכוכית. לטעמנו הוא נתן לטלפון לוק מיוחד, אך הוא גם נשרט לנו בקלות, אפילו שהוא לא נפל אפילו פעם אחת על הרצפה. לעומת זאת, צג המכשיר נשאר חסין. עובי המכשיר עומד על 9.1 מ"מ והמשקל לא כבד - 139 גרם.

מצלמה: מצלמת 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות בסך הכל טובות באור יום וקצת מגורענות במקומות סגורים. גוגל הוסיפה גם אופציה לצילום תמונות ב-360 מעלות, המאפשרת לחלוק מראה של מקום מסוים, בצורה יותר טובה מתמונה רגילה. הביצוע פשוט מאוד.

בשורה התחתונה: הנקסוס 4 הוא מכשיר האנדרואיד הכי טוב היום. הוא מהיר, יציב ונותן חוויה מצוינת.

מחיר: 2,800 שקל.

ציון: 9.5.