למרות התלונות: תוארך כהונתו של סמנכ"ל הגבייה ברשות השידור

הנהלת רשות השידור מבקשת להאריך את כהונתו של סמנכ"ל הגבייה ברשות השידור, אבי כ"ץ, וזאת למרות התלונות הרבות על מערך גביית האגרה ברשות

הנהלת רשות השידור מבקשת להאריך את כהונתו של סמנכ"ל הגבייה ברשות השידור, אבי כ"ץ.

ל"גלובס" נודע כי כ"ץ, שמנהל את מערך גביית אגרת רשות השידור, משרת כבר עשרות שנים בתפקידו ואמור היה לפרוש בחודש הבא. למרות תאריך הפרישה, לא יצא עדיין כל מכרז להחליפו, זאת לאור העובדה שבהנהלת רשות השידור מתכננים להאריך את הקדנציה שלו.

לאורך השנים זכה אגף הגבייה לביקורת ציבורית קשה. בשנת 2012 לבדה הגיעו לרשות השידור 1,700 תלונות בנושא גביית האגרה.

בשנים האחרונות התרבו טענות על שיטות הגבייה של הרשות שכונו "אגרסיביות", על התנהלות בעייתית של גובים ועל קושי להשיג ולהגיע אל מרכזי השירות.

הרשות מוציאה מיליוני שקלים בשנה על תביעות נגד אנשים שלא משלמים אגרה, כמו גם על התגוננות מול תביעות כנגדה בנושאי אגרה. ועם זאת, ואולי דווקא בזכות דברים אלה, חלה עלייה משמעותית בהכנסות מתשלום האגרה, שברשות השידור אמרו כי הופנו להפקות מקור.

בשנה האחרונה עבר אגף הגבייה שינוי מבני, כאשר נסגרו וצומצמו מוקדי גבייה, ובהם מוקד הגבייה בבאר-שבע, זאת כחלק מהרפורמה ברשות השידור.

בעבר התבטא יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ואמר כי בכוונתו להפוך את מוקד הגבייה לטלפוני בלבד, ללא קבלת קהל, ולמסדו כמרכז שירות בדומה לזה שבחברות המסחריות.

כ"ץ ורשות השידור סירבו להגיב לדברים.