חושבים לתבוע את פלאפון? תובעי סלקום עוד ממתינים

שנתיים אחרי תקלת הענק בסלקום, 6 בקשות לייצוגית אוחדו לתובענה אחת, ונעשה ניסיון לפשרה - כשהתובעים עדיין לא ראו שקל ■ לידיעת לקוחות פלאפון

תקלת הסלולר שאירעה שלשום (א') ברשת של פלאפון מעוררת בוודאי דז'ה-וו לא נעים בקרב המתחרה סלקום, שחוותה שבדצמבר 2010 תקלה בהיקף גדול עוד יותר. מה עלה בגורל התובענות הייצוגיות שמיהרו להגיש נגדה לקוחות החברה לפני כשנתיים?

כצפוי, נעשו לא מעט ניסיונות לתבוע את סלקום ייצוגית בבית המשפט. 6 תובענות כאלה אוחדו בבית המשפט לכדי בקשה אחת, הממשיכה להתנהל עד לימים אלה.

במסגרת הדיון בתובענה, בית המשפט חיווה את דעתו על הפיצוי שהעבירה סלקום ללקוחותיה אז - פיצוי מלא עבור שיחות והודעות שנעשו במהלך השבוע שקדם לתקלה - וסבר כי הוא הולם.

מנגד, פורסם דוח משרד התקשורת, שבו לא הוכחה כל רשלנות מצד החברה כגורם לתקלה, אך מנגד לא השתכנע המשרד במאמציה של סלקום לגבות עצמה כמו שצריך.

בינתיים ממשיך המשפט להתנהל, לאחר שהסכם הבנות אחד נדחה על ידי השופטת אסתר שטמר מבית משפט מחוזי מרכז פתח-תקווה, בו מתנהלת התובענה.

הצפי, עם זאת, אינו מבשר לצרכנים פיצוי גבוה יתר על המידה, בהתחשב בפיצוי שכבר העניקה סלקום ללקוחות.

האם גורל דומה מצפה לתובענה הייצוגית שהוגשה (ולאלה שאולי יוגשו) נגד פלאפון רגע אחרי התקלה הנוכחית? התשובה לכך טמונה בין השאר באומדן הפיצוי שבחרה להציע ללקוחות - 60 שקות שיחה או 500 מגה גלישה - ומידת ההוגנות שהוא מגלם. זאת כשמצד אחד, יש מי שיטען כי הוא מגוחך וחסר מידתיות, ומנגד - התזמון של התקלה משחק אולי לטובת החברה בשל הנזק המופחת ללקוחות, בשעות הערב לאחר יום העבודה.