ערוץ 10 חתך בעריכה קטעים מהתחקיר על "ישראל היום"

בתחקיר "המקור" של רביב דרוקר הוצגו אמש הוכחות לכאורה לכך שעורך "ישראל היום", עמוס רגב, עורך אותו כך שלא יהיה ביקורתי כלפי נתניהו ■ מהתחקיר נחתכו קטעים מחשש לתביעה של אדלסון ■ גינת: "החשש היה רגיל, כמו בכל תחקיר"

קטעים מתוך תחקיר "המקור" על העיתון "ישראל היום" נחתכו בעריכה ימים ספורים לפני הפרסום. ל"גלובס" נודע כי מהתחקיר המוכן, שהמתין לשידור במשך חודשים ארוכים, ירדו סיפורים שלמים שהוכיחו כביכול עריכה מגמתית לטובתו של ראש הממשלה בעיתון. זאת בהוראת היועצים המשפטיים של הערוץ, מחשש לתביעה מצדו של העיתון של שלדון אדלסון.

קיראו עוד ב"גלובס"


בתחקיר, ששודר אמש (ב') בתוכנית "המקור" של רביב דרוקר בערוץ 10, הוצגו הוכחות לכאורה לכך שעורך "ישראל היום", עמוס רגב, עורך אותו כך שלא יהיה ביקורתי כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בתחקיר דיברו עיתונאים שעבדו בעבר בעיתון, שסיפרו כיצד טקסטים שונו לטובתו של נתניהו, ואחרים נדחקו או צונזרו. כמו כן הוצגו כתבות וטורים ועליהם הערותיו של רגב בכתב-ידו, אשר מוכיחים את הטענות.

ב"ישראל היום" דחו את הטענות ואיימו בתגובתם לערוץ בתביעה. הבוקר (ג') כתב רגב בעיתונו טור תגובה, ובו הוא טוען כי מדובר באוסף "מוטה ומגמתי של טיוטות שגנב עובד מפח הזבל ופוטר", לשון הטור.

ב"ישראל היום" טוענים כי השידור נובע מהקשר של המנכ"ל החדש בערוץ 10, רפי גינת, ל"ידיעות אחרונות". גינת אמר על כך היום ל"גלובס": "הניסיון לקשור את זה להשתלטות של נוני מוזס מגוחך ופתטי, כמו גם לקשור אותו למינוי".

הנהלת ערוץ 10 למודת ניסיון מול שלדון אדלסון ונטייתו לתבוע דיבה. זאת, לאחר שאיום בתביעת ענק נגד כתבת פרופיל אודותיו ב-2011 הובילה להתנצלות בפניו בשידור.

לאור הדברים, לצורך בחינת הכתבה נשכר משרד עורכי דין חיצוני, והכתבה נצפתה שוב ושוב על-ידי היועצים המשפטיים, ובראשם דבורה קמחי, היועצת המשפטית של הערוץ.

בערוץ החליטו שלא להוציא לקידום קטעים מהתחקיר בטרם יציאתו, וראיון קידום שקיים דרוקר עם ירון לונדון מוקדם יותר אתמול, צולם מראש ונעשה בפיקוח משפטי. הראיון אף נקטע לפחות פעם אחת. היום החליטו בערוץ שלא להעלותו באתר נענע10, מחשש להגדלת התפוצה במקרה שתוגש תביעה.

התחקיר לא יעלה גם בסלולר ולא יופץ בחו"ל. התחקיר נמצא בעבודה כבר כשנה וחצי, ושידורו נדחה לפחות 3 פעמים.

גינת מונה לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10 לאחר ההחלטה לשדר את התחקיר. הוא ומנכ"ל החדשות החדש, גולן יוכפז, צפו שוב ושוב בתחקיר וערכו בו שינויים קלים, בעיקר ניסוחיים - שוב, מחשש לדיבה. גינת אמר ל"גלובס" כי "החשש היה רגיל לגמרי, כמו בכל תחקיר שעובר בדיקה".

ב"ישראל היום" לא הגיבו לדברים.