בן 71 תובע 636 אלף שקל מאלעד מגורים של תשובה

זוג מבוגר, שגר בפרויקט צמרת דנקנר בת"א, טוען כי החברה לא מתקנת כבר שנה וחצי ליקויי בנייה חמורים בדירה שרכש, שנמסרה עם מטבח ומקלחת לא גמורים

זוג מבוגרים, בהם נכה בן 71, המתגוררים בפרויקט צמרת דנקנר בשכונת נחלת יצחק בתל-אביב, הגישו לאחרונה לבית משפט השלום בתל-אביב תביעה בסך 636 אלף שקל כנגד חברת אלעד מגורים שבשליטת יצחק תשובה וחברת הבנייה מליבו.

בני הזוג, כך עולה מכתב התביעה, נחשפו לפרסומים על פרויקט "צמרת דנקנר" המפואר שעתיד לקום ברחוב עין זיתים 1 בשכונת נחלת יצחק בתל-אביב, ורכשו בחודש יוני 2007 דירה בקומה 12 מתוך 29 הקומות ו-115 הדירות במגדל המגורים.

מכתב התביעה עולה כי החברה לא עמדה במועד המסירה אליו התחייבה בהסכם שנחתם עם הרוכשים כשהדירה עוד לא היתה ראויה למגורים, אך במטרה "להימנע ממצב של הפרת הסכם, מהמשך תשלום פיצויים בגין איחור באכלוס, לחצה עליהם לקבל את הדירה חרף מצבה הלקוי, וזאת תוך הבטחה מפורשת שהחברה תירתם במרץ למשימת תיקון הליקויים במהירות, תוך פגיעה מינימלית בשגרת חייהם בהתחשב במחלתו הקשה של התובע".

בתביעה נטען כי נוכח ההבטחות והלחץ הכלכלי והנפשי בו היו נתונים בני הזוג, שתוכניותיהם שובשו פעם אחר פעם, כשלא נותרה בידם כבר האפשרות לגור בדיור חלופי, ומתוך ידיעה והבנה שלא יעלה על הדעת שהחברה לא תקיים את הבטחותיה, נאלצו להיכנס לדירה בחודש מארס 2011 ולחיות תקופה ארוכה "על ארגזים", כשהמטבח והמקלחת אינם גמורים, כשמתבצעים תיקוני חשמל ואינסטלציה חוזרים ונשנים ותוך ליקויי ריצוף קשים הכוללים הפרשי מפלסים.

בתביעה נטען כי בני הזוג נכנסו לדירתם ובמהרה גילו כי "להבטחות שניתנו עובר לכניסתם המאוחרת לדירה לא היה כל כיסוי". לטענתם, איכות הבנייה אינה יכולה להיחשב בשום פנים ואופן כאיכות בנייה של בנייני פאר.

בנוסף, כשבני הזוג פנו אל החברה בבקשה לפתור את בעיית הריצוף, "הנתבעת עשתה הכול על מנת להימנע מלפתור את הבעיה באופן המלא והמתבקש, וזאת בשולחה מידי פעם פועלים על מנת שיבצעו החלפה חלקית ומקומית של הריצוף, דבר שלא פתר את הבעיה.

"בנוסף, לחברה הועברו מכתבים המתארים כי אב המשפחה, נכה 100% שעבר ניתוח להסרת גידול סרטני מגרונו, חייב לחיות בסביבה סטרילית, אך בפועל חי בסביבה מלאת אבק בשל העבודות החוזרות ונשנות בדירה.

"במשך שנה שלמה פנו התובעים אינספור פעמים לנתבעות בבקשות חוזרות ונשנות שיפתרו אחת ולתמיד את מצוקתם הרבה נוכח הליקויים הרבים הקיימים בדירה, דבר שגרם למתחם רבים בין בני המשפחה".

בני הזוג דורשים פיצוי בסך 100 אלף שקל בגין עוגמת-נפש. בנוסף, מהנדס הבניין ושמאי המקרקעין, ד"ר אביגדור פורת, העריך את שווי ליקויי הבנייה בדירה בסך 268 אלף שקל. "מחוות-הדעת עולה כי בדירת התובעים ישנם ליקויים ופגמים יסודיים העומדים בניגוד לתקנות, למפרטים, לתוכניות, לכללי הבנייה ולנורמות הבנייה הנאותים, שסיבתם בין השאר באיכות ירודה או פגומה של חומרי ומוצרי בנייה או בעבודה מרושלת ובפיקוח לקוי".

"דוחים את הטענות על הסף"

מאלעד מגורים נמסר בתגובה: "אנו דוחים על הסף את הטענות המועלות כנגד החברה. מדובר בפרויקט מגורים יוקרתי, שבו כבר נמסרו 115 דירות המאוכלסות במלואן, לשביעות-רצון דייריהן.

"במקרה הספציפי המתואר, החברה עשתה מאמצים רבים, מעל ומעבר למקובל ולמצופה בנסיבות העניין, על מנת להיעתר לפניית הדייר, וזאת לפנים משורת הדין. לצערנו, הדייר בחר, מסיבותיו שלו, לדחות את כל הפתרונות שהוצעו לו על-ידי החברה ולהמשיך בהתנהלותו.

"אלעד מגורים, אשר לה מוניטין רב-שנים בשוק הדירות למגורים, תמשיך לשרת נאמנה ובמסירות את מאות הדיירים שבחרו בפרויקטים השונים של החברה, המוקמים בכל רחבי הארץ".