אחרי 15 שנות היעדרות: רשת בורגר קינג חוזרת לצרפת

היקפו של שוק המזון המהיר בצרפת נאמד ב-9 מיליארד אירו (כ-12 מיליארד דולר)

‎‎לאחר היעדרות של 15 שנים, רשת בורגר קינג שבה לצרפת בדצמבר. במהלך השנים האלה כבשה יריבתה של בורגר קינג, מקדונלד'ס, קרוב ל-50% משוק המזון המהיר בן 9 מיליארד האירו (12 מיליארד דולר).

‏גיחתה הראשונה של בורגר קינג לצרפת סבלה מתכנון לקוי והסתיימה בנסיגה שקטה לאחר סגירת 39 סניפיה. הפעם מגדרת בורגר קינג את ההימור שלה וחולקת בעלויות עם מפעילת המסעדות האיטלקית אוטוגריל. על כף המאזניים מוטל אחד השווקים הגדולים ביותר של מקדונלד'ס, על בסיס נתוני המכירות והרווח.‏

‏כדי להביס את מקדונלד'ס ואת יריבתה האירופית קוויק, שהשתלטו כבר על המקומות הטובים ביותר והתאימו את התפריטים שלהן לטעם הצרפתי, חייבת בורגר קינג, הפועלת ממיאמי, להבליט את הבורגרים שנצלים באש פתוחה ושזכו בקהל של אוהדים נלהבים, לדברי מייקל שאפר, אנליסט בחברת המחקר יורומוניטור אינטרנשיונל.‏

‏אוהדי בורגר קינג משתמשים במדיה החברתית כדי להבטיח את המשך הרומן שלהם עם בורגר קינג, והם יצרו דפי פייסבוק בשפה הצרפתית שקוראים לבורגר קינג לשוב לצרפת. בדיילי-מושן, החלופה הצרפתית ליו-טיוב, נרשמו יותר מ-63 אלף צפיות בסרט וידיאו ביתי שבו נראים שני היפסטרים דקיקים שרים שיר בשם ‏Whopper & Whopper‎‏".‏

‏"האתגר הגדול ביותר של בורגר קינג בצרפת יהיה למצוא נדל"ן מתאים", אמר כריס איגווה, מנהל המחלקה הקמעונית ב-‏CB‏ ריצ'רד אליס בפריז. "הם לא יכולים פשוט להיכנס לנמלי תעופה ולערים פריפריאליות. בשלב מסוים אתה חייב לאחוז את השור בקרניו ולהיכנס לערים הגדולות".‏