צפו בטבלה: כמה החברים שלכם משלמים על המשכנתא?

דירוג AMG משכנתאות חושף: המשכנתא הממוצעת של רוכשי הדירות בירושלים עומדת על יותר ממיליון שקל ■ התל-אביבים משלמים כל חודש כ-5,800 שקל עבור המשכנתא ■ צפו בטבלה המלאה - איפה משלמים הכי פחות?

הירושלמים משלמים את המשכנתא הגבוהה ביותר בארץ, בעוד שהבת-ימיים לוקחים את אחוזי המימון הגבוהים ביותר בארץ. כך עולה מבדיקה שערכה AMG משכנתאות.

עוד עולה מהבדיקה כי ההחזר החודשי של הירושלמים הינו פי 2 מההחזר החודשי בבאר-שבע וגבוה בלמעלה מ-50% מההחזר החודשי אותו משלמים תושבי מודיעין. מניתוח למעלה מ-600 משכנתאות, לתקופה ממוצעת של 18 שנה, עולה כי ההחזר החודשי למשפחה בירושלים עומד כיום על כ-6,062 שקל כאשר גובה המשכנתא הממוצעת בירושלים עומד על כ-1.05 מיליון שקל.

במקום השני נמצאים התל-אביבים עם ההחזר חודשי של כ-5,793 שקל עבור משכנתא ממוצעת בגובה של 1 מיליון שקל. את ההחזר החודשי השלישי בגובהו משלמים תושבי ראשון לציון עם החזר ממוצע של 5,563 שקל עבור משכנתא ממוצעת של 967 אלף שקל ובמקום הרביעי ניתן למצוא את תושבי רעננה עם החזר חודשי של כ-5,053 שקל ומשכנתא ממוצעת של כ-878 אלף שקל. בתחתית הרשימה נמצאים תושבי אשקלון ובאר שבע עם החזר חודשי ממוצע של 3,086 שקל ו-3,046 שקל בהתאמה.

הבת ימיים לוקחים את אחוזי המימון הגבוהים ביותר מבחינת אחוזי מימון, מנתוני AMG משכנתאות המתמחה בייעוץ וליווי נוטלי משכנתאות, עולה כי תושבי בת ים לוקחים את אחוז המימון הגבוה ביותר. מהבדיקה עולה כי בבת ים אחוז המימון של המשכנתא עומד על 62% משווי הנכס. במקום השני מבחינת אחוזי המימון נמצאים את תושבי נתניה וחדרה הלוקחים, בממוצע, משכנתא בגובה 61% משווי הדירה. במקום השלישי נמצאים תושבי חיפה וראשון לציון הלוקחים משכנתא בגובה 60% משווי הדירה ובמקום הרביעי נמצאים תושבי רמת גן עם 48% אחוזי מימון.

את אחוזי המימון הנמוכים ביותר לוקחים תושבי תל אביב ואשקלון, כ-45%, הדבר מעיד על הון עצמי גבוה מאוד של תושבי תל אביב ואשקלון, הנזקקים לאחוזי מימון נמוכים באופן יחסי.

עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות: "אנחנו רואים שבערים עם מצב סוציו-אקונומי נמוך יותר, התושבים נזקקים לאחוזי מימון גבוהים יותר בעוד שמחיר הנכס נמוך יחסית וזאת לעומת תושבי הערים עם מצב סוציו-אקונומי גבוה יותר שנזקקים לאחוזי מימון נמוכים יותר בעוד שמחיר הנכס גבוה הרבה יותר. דבר זה מעיד על כך שמגבלות בנק ישראל על המשכנתאות רלוונטיות למעמד סוציו-אקונומי נמוך יותר ועל מנת לא לפגוע באנשים אלו בעתיד, משוואה זו צריכה להילקח בחשבון בכל תוכנית עתידית שתכלול הגבלות על המשכנתאות".

AMG משכנתאות
 AMG משכנתאות