פרשת נתן אשל: וינשטיין מגבה את היועצת המשפטית של משרד רה"מ

היועץ המשפטי לממשלה מנקה מאשם את היועצת המשפטית שלומית ברנע-פרגו וטוען כי ייעצה לראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה, נתן אשל, מתוקף תפקידה

וינשטיין מגבה את יועצת ראש הממשלה וקובע כי אין מקום להדחתה: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מנקה מאשם את היועצת המשפטית שלומית ברנע-פרגו המייעצת לראש הממשלה, וטוען כי ייעצה לראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה, נתן אשל, מתוקף תפקידה.

עו"ד אורן פונו, אחד מעוזריו הבכירים של וינשטיין, קבע היום (ד') במכתב תשובה לח"כ נחמן שי (עבודה), שדרש להדיח את היועצת המשפטית ולהעבירה מתפקידה, כי ברנע-פרגו פרגו פעלה כשורה כשהשיבה לאשל, שביקש את חוות-דעתה בשאלת הצטרפותו לצוות המשא-ומתן הקואליציוני.

"היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה התייחסה לשאלתו של עובד שפרש משירות המדינה, באשר למגבלות החלות עליו לאחר פרישתו משירות המדינה לנוכח נסיבות פרישתו", קובע פונו. "מתן מידע לעובד שפרש משירות המדינה, לבקשתו, ביחס למגבלות המוטלות עליו לאחר פרישתו, אינו חורג מתפקידו של יועץ משפטי למשרד ממשלתי", הוסיף.

כזכור, לפני כשבוע פורסם כי ברנע-פרגו נפגשה עם אשל, ויומיים אחר כך פירסמה ח"כ שלי יחימוביץ' מכתב שנשלח אליה בטעות מאשל, ושהיה מיועד לברנע-פרגו, ובו הוא מבקש את חוות-דעתה סביב בקשתם של בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן, לצרפו לצוות המשא-ומתן הקואליציוני, חרף הרחקתו מלשכת ראש הממשלה.

בעקבות הפרסום שלח ח"כ שי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ובו כתב כי "בהתנהגותה של עו"ד ברנע-פרגו נפלו פגמים חמורים המחייבים להבנתי להורות על הפסקת תפקידה. היא העניקה חוות-דעת משפטית למר נתן אשל, אף שהדבר לא היה בהגדרת תפקידה, ולאחר שנשאלה בנדון, הכחישה את מעורבותה, אולם בדיעבד התברר כי אכן נתנה חוות-דעת. נוכח דברים אלה לא נותרה דרך אלא לחקור בדחיפות את פעילותה ולהורות באופן מיידי על סיום תפקידה".